Aerolinky ve snaze přilákat cestující zpět na paluby svých letadel zavedly přísná bezpečnostní opatření. Obnovení důvěry lidí v létání si ale vyžádalo delší čas i náklady. „Propad byl zhruba padesátiprocentní, ale postupem času se to letectví zase zvedlo,“ komentoval situaci v letectví na začátku tisíciletí analytik Jan Procházka.
Ve chvíli, kdy se začínalo zdát, že se letecké společnosti začínají vzpamatovávat, přišla další rána. Zavedené aerolinky musely nově čelit razantnímu nástupu nízkonákladových dopravců. „Tyto společnosti si musely pochopitelně uvědomit svoji nákladovou politiku,“ podotýká Procházka.
Ze všeho nejvíc s celým trhem zamávala až finanční krize. Ta donutila firmy šetřit. Místo v business třídě teď jejich zaměstnanci létají jen v turistické a nebo nelétají vůbec. Krize připravila letecké společnosti už o bezmála 10 miliard dolarů a je otázkou, kolik z nich se dokáže vyrovnat se svými ztrátami.