Česká spořitelna vrací peníze za letenky od SkyEurope

Praha - Klienti zkrachovalé letecké společnosti SkyEurope, kteří svou letenku koupili pomocí kreditní karty, mohou dostat své peníze zpět. Zatím se to však týká pouze lidí, kteří mají kartu od České spořitelny. Banka začala peníze vracet ze svého a následně by je měla získat od bank, které aerolinkám spravují kapitál.

ČS vrátila peníze již desítkám lidí a na dalších se prý pracuje. „Vycházíme našim klientům vstříc, pokud mají oprávněný nárok na reklamaci,“ říká mluvčí spořitelny Kristýna Havligerová. Banka je zatím pouze prostředníkem celé transakce a peníze by měla získat od bank, které spravovaly finance aerolinek. Reklamace bude posuzovat italská karetní společnost CartaSi, která má k dispozici peníze za neuskutečněné lety. Není však jasné, zda má tato firma dostatek prostředků, aby mohla vrátit peníze za více než 200 tisíc propadlých letenek.

Česká spořitelna je zatím jediná

Zástupci ostatních bank na rozdíl od České spořitelny tvrdí, že peníze zatím vracet nebudou. Čekají totiž, jak bude probíhat reklamační řízení. Banky se také chtějí vyhnout tomu, aby vrácené peníze zase klientům strhávaly zpět. Spořitelna takovou možnost připouští, ale je to podle její mluvčí velmi nepravděpodobné. „Reklamace jsou oprávněné, tudíž si nemyslím, že bychom lidem peníze opět strhávali,“ dodala pro iDnes Havligerová.

Reklamace nebo konkurz

Podle pravidel karetních asociací jsou k úspěšné reklamaci u bank potřeba letenka, doklad o zaplacení, popřípadě korespondence s obchodníkem. Následně je v bance třeba vyplnit reklamační formulář. Další, poněkud složitější a méně jistý způsob, jak získat své peníze zpět, je přihlásit se do konkurzního řízení. Lidé mají možnost tak učinit do konce října tohoto roku.