Maloobchodní část Českých Radiokomunikací získal T-Mobile

Praha - Část Českých Radiokomunikací, která poskytuje maloobchodní telekomunikační služby koncovým zákazníkům, koupil největší tuzemský mobilní operátor T-Mobile. Operátor získá přes 100 tisíc uživatelů hlasových a internetových služeb Radiokomunikací a začne teď nabízet rovněž pevné linky a s nimi spojené služby. K dokončení transakce by mělo dojít do konce listopadu. Cena zatím nebyla oznámena.

Díky převzetí maloobchodní části ČRa bude T-Mobile moci nabídnout fixní telekomunikační služby, které firmě dosud přeprodávali jiní operátoři, a zároveň se stane jedničkou mezi alternativními operátory nabízejícími internetové připojení ADSL. Vedle uživatelů ADSL převezme i zákazníky služby WiMAX, Radiokomunikacím ale zůstane její infrastruktura.

T-Mobile se přibližuje Telefónice O2

Nabídkou služeb se tak T-Mobile přiblíží svému největšímu konkurentovi, Telefónice O2, která byla dosud jediným provozovatelem pevné i mobilní telekomunikační sítě. V současnosti má T-Mobile kolem 5,4 milionu mobilních zákazníků. Telefónica eviduje 4,8 milionu mobilních uživatelů, ve své působnosti má i přes 1,8 milionu pevných linek. „Myslím si, že je to velmi významná změna na trhu, protože České Radiokomunikace jako jedny z mála mají vlastně alternativní síť ke stávající pevné síti Telefónica O2,“ tvrdí Jan Lodl, spolupracovník serveru mobil.cz.

Jak uvedl telekomunikační odborník Martin Zikmund, T-Mobile bude mít do konvergovaného operátora ještě daleko. „T-Mobile bude muset investovat masivní prostředky do reklamy, aby se dostal do povědomí lidí jako konvergovaný operátor,“ uvedl s tím, že podobnou kampaň musela provést i O2 po sloučení Telecomu s Eurotelem.

Radiokomunikace se zaměří na firemní klientelu

Prodejem maloobchodu se České Radiokomunikace zaměří na své klíčové oblasti podnikání, tedy vysílací služby a telekomunikační služby pro firemní zákazníky. „Porovnali jsme nabídku našich služeb s nabídkami konkurentů a zvážili naši schopnost efektivně se odlišit na trhu,“ uvedla generální ředitelka Českých Radiokomunikací Jane Hannahová.

Součástí transakce bude prodej aktiv v segmentech malých a středních firem, živnostníků a rezidenčních zákazníků, i převzetí části zaměstnanců Českých Radiokomunikací. Společnosti rovněž podepsaly smlouvy o spolupráci na poskytování služeb po přechodnou dobu. „Myslím, že T-Mobile má značku, má pozici na trhu, má ty propozice, které naši zákazníci chtějí. A myslím, že je to pro nás výborný strategický soulad,“ dodává Hannahová. Dohodu ještě musí schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Podle generálního ředitele operátora Rolanda Mahlera je pro maloobchodní zákazníky Českých Radiokomunikací, kteří se stanou klienty T-Mobile, transakce výhodná. „Budou jim poskytovány služby ve stejném rozsahu a za stejných podmínek jako doposud, navíc získají přístup ke všem výhodám, jež T-Mobile nabízí svým zákazníkům,“ vysvětlil.

Největší český operátor podle Mahlera zatím neuvažuje, že by pro pevné linky zavedl novou značku podobně jako například na sousedním Slovensku, kde firma služby nabízí pod označením T-Com. Naopak se dá očekávat zavedení nových služeb, které firma jinde v Evropě nabízí, například internetová televize IPTV. Podle Mahlera ale dosud nepadlo definitivní rozhodnutí.

Většinu maloobchodních klientů získaly České Radiokomunikace koupí telekomunikační firmy TELE2 v roce 2006. Po akvizici měly kolem 450 tisíc zákazníků, v současnosti před prodejem maloobchodní divize jich mají 170 tisíc. České Radiokomunikace jsou dominantním poskytovatelem televizního a rozhlasového vysílání a provozují vlastní telekomunikační síť.

T-Mobile
T-Mobile
Více fotek
  • T-Mobile autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/6/543/54235.jpg
  • Jane Hannahová autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/12/1117/111615.jpg
  • Telefonování autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/8/726/72536.jpg