Klesající příjmy z reklamy nejvíce pocítila tištěná média

Praha – Mediím klesají příjmy z reklamy. Loni se propadly zhruba o čtvrtinu a zatím nic nenasvědčuje tomu, že se letos situace zlepší. Oživení může podle odborníků přijít až ve druhém pololetí. Firmy začaly šetřit na reklamě. Nejvíce se to dotklo hlavně tištěných médií. Právě u těch totiž příjmy z reklamy tvoří nejdůležitější zdroj financování. U deníků představují víc než polovinu obratu.

„Příjmy tištěných médií klesly v loňském roce v průměru o třicet procent. Hůře je na tom deníkový sektor, ten časopisecký sektor je na tom o něco lépe,“ vysvětluje generální ředitel Hachette Filipacchi Bronislav Kvasnička. „Ruku v ruce s poklesem zájmu o inzerci klesaly také ceny reklamy,“ dodává obchodní ředitel České televize Robert Kvapil.

Zatím to vypadá, že z krize vyšly nejlépe televize. Těm se loni jako celku podařilo na reklamě vydělat víc než v roce 2008. „Televize se drží z toho důvodu, že krize s sebou přinesla fenomén nárůstu sledovanosti, lidé tráví víc času doma, takže se víc dívají na televizi,“ říká ředitel mediální agentury ZenithOptimedia Petr Majerik. Ruku v ruce s poklesem zájmu o inzerci klesaly také ceny reklamy. Do loňského roku přitom rostly rychleji než inflace.