Na reklamním písku má internet desetiprocentní podíl

Praha – Loni investovali tuzemští zadavatelé do reklamy na internetu 6,4 miliardy korun. Provozovatelé sítí čekají, že v roce 2010 příjmy z reklamy vzrostou o sedmnáct procent. Uvedli to zástupci Sdružení pro internetovou reklamu. Internet si pro sebe na reklamním písku urval desetiprocentní podíl a také miliardové tržby. S televizí a novinami boj o inzerenty prohrál, rádio nebo venkovní billboardy naopak pokořil.

„Na internetu je ten trend narůstající posledních osm nebo deset let. Je otázkou, jestli současná krize donutí zadavatele přehodnocovat efektivitu jednotlivých médií, jestli se některé peníze přelijí z tisku a televize do jiných médií,“ vysvětluje výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová.

Čísla za první dva měsíce roku zatím trendu nasvědčují. Příjmy z internetové reklamy vzrostly proti loňsku o šest procent na 474 milionů korun. Ten největší (95milionový) krajíc si z nich v únoru ukrojil Seznam. Na paty mu šlape Centrum Holdings a skupina Mafra.

„Lidé na internetu navštěvují své domovské portály, na kterých mají své e-mailové schránky, na prvním místě jsou tedy homepage, jízdní řády a pak třeba zpravodajství,“ vysvětluje Viktor Mahrik ze společnosti Mediaresearch. Oproti minulým rokům také na internetu Češi sledují daleko víc televizi, přes síť hojně nakupují nebo komunikují s bankou.