Město pro byznys odhalí nejlepší lokalitu pro podnikání, zatím boduje Český Brod

Praha – V Praze bude zahájen již třetí ročník srovnávacího výzkumu Město pro byznys. U příležitosti jeho zahájení byl vyhlášen i výsledek testu elektronické komunikace 227 českých a moravských radnic a jednotných kontaktních míst pro podnikatele, které mají od 1. ledna 2010 povinnost informovat občany o možnostech podnikání v Evropské unii. Podle něho nejlépe s podnikateli komunikují úředníci v Českém Brodě. Výzkum hledá nejlepší místo pro byznys v České republice. Testu se podrobí 205 obcí s rozšířenou pravomocí. V loňském roce se nejlépe umístily Klatovy. Letošní vítěz bude vyhlášen v říjnu.

Město pro byznys se snaží kultivovat podnikatelské prostředí v Česku a chce také českým firmám ukázat, jak jim jednotlivé radnice vycházejí vstříc. Dovědí se také, co získají, pokud se rozhodnou v dané obci či regionu investovat. Obcím potom průzkum nabídne srovnání a může je motivovat ke změnám nebo diskusi s podnikateli, které mohou být velkým přínosem pro obě strany.

Na základě 50 kritérií projekt vyhodnotí nejlepší město pro byznys

Video Telefonát Evy Hanákové, šéfredaktorky týdeníku Ekonom
video

Telefonát Evy Hanákové, šéfredaktorky týdeníku Ekonom

Jde o ojedinělý projekt, který na základě 50 kritérií hodnotí vhodnost lokalit pro start podnikatelů. Mezi kritérii jsou cenové podmínky, celková kvalita lokality nebo přístup veřejné správy k podnikání a podnikatelům. Součástí Města pro byznys je i průzkum, mezi více než 8 000 českými podnikateli. Průzkumy podobného rozsahu se v Česku běžně neprovádějí.

Ze všech kategorií vzejdou regionální vítězové. Z těch se pak vybere nejlepší  „podnikatelské“ město. Obec, která v rámci srovnávacích průzkumů dosáhne nejlepších výsledků, obdrží Cenu týdeníku Ekonom Město pro byznys. Minulý rok vyhrály Klatovy.

Šéfredaktorka týdeníku Ekonom Eva Hanáková:

„Příští týden by měl být znám vítěz moravskoslezského kraje, další týdny a měsíce budou potom postupovat ta jednotlivá krajská kola a na podzim bude znám ten konečný vítěz.“

Data, se kterými projekt přišel, využívala pro svou závěrečnou zprávu například i Národní ekonomická rada vlády. Projektem se nechalo inspirovat i Slovenko a do podobného výzkumu se letos pustilo také.

S podnikateli nejlépe komunikují úředníci v Českém Brodě

První kategorie - podávání informací podnikatelům - se podle organizátorům projektu ve srovnání s loňskými výsledky zlepšilo. Nejvíce bodoval Český Brod. „Osobně považuji komunikaci za normální záležitost fungování státní správy, a proto by měla každá radnice odpovídat promptně a kvalitně,“ uvedl místostarosta Českého Brodu Jakub Nekolný. Druhé místo obsadila Moravská Třebová, třetí příčka patří radnici v Trhových Svinech.

Testu se podrobilo 227 českých a moravských radnic. Musely co nejlépe a co nejdříve odpovědět na e-mailový dotaz fiktivního občana. Jen 26 radnic mělo nastavenu automatickou odpověď oznamující přijetí pošty, čtyři radnice neodpověděly na dotazy vůbec.