Toyota slibuje rychlejší reakci na stížnosti zákazníků

Toyota City - Japonská automobilka Toyota Motor slíbila po dnešním jednání zvláštního výboru pro globální kvalitu, že bude rychleji reagovat na stížnosti zákazníků. Kvalitu mají v budoucnosti hodnotit i experti mimo společnost. Toyota tak reaguje na diskusi vyvolanou vadným plynovými pedály a brzdami vozů této japonské automobilky, který zapříčinil několik dopravních nehod.

Celkem sedm desítek zástupců vedení a zaměstnanců Toyoty řešilo otázku kvality japonských aut. Prezident automobilky Akio Toyoda, který v uplynulých měsících čelil ostré kritice za pozdní reakci na odhalené bezpečnostní problémy toyot, na dnešním jednání zdůrazňoval, jak je důležité řidičům naslouchat.

„Naslouchání hlasům spotřebitelů je nejdůležitější při snaze znovu získat důvěryhodnost u našich zákazníků,“ podtrhl Tojoda. „Založili jsme systém pro rychlejší reagování na stížnosti,“ dodal. Rozhodovat by se podle něj mělo regionálně – blízko zákazníkům.

Firma si od zřízení nového výboru slibuje, že jí pomůže zachránit její pověst a obnovit důvěru, kterou poškodilo masivní svolávání vozů k opravě. Svoji první zprávu má výbor zveřejnit v červnu. Jeho členové si mají pravidelně vyměňovat informace a řešit bezpečnost. Kvalitu ohodnotí i znalci mimo automobilku. A nové modely mají mít systém, který zabrání nechtěnému zrychlování.

Toyoda: Naše výrobky jsou náš život

„Znovu jsem si uvědomil, že naše výrobky jsou náš život. A bezpečnost spolu s kvalitou jsou neodmyslitelné,“ poznamenal Toyoda.

Toyota byla kvůli problémům s bezpečností nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů aut, z toho asi šest milionů ve Spojených státech. Za problémy zaplatí asi jeden a půl miliardy dolarů.

Napravit pověst Toyoty má ekologie

Aby napravila svou pověst, vsadila japonská automobilka i na ekologii. Hodlá totiž dodávat hybridní technologie menšímu domácímu konkurentovi Mazdě. „Toyota se snaží nabídnout svoji hybridní technologii i jiným výrobcům. Chceme tak víc přispět k ochraně životního prostředí,“ uvedl výkonný viceprezident Toyoty Takeši Učamada.

Toyota je nyní největší automobilkou na světě. Svou vedoucí pozici si firma vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Problémy se zrychlováním jí tuto pověst silně pošramotily. Někteří majitelé vadných vozů Toyotu dokonce zažalovali. Žádají vrácení peněz za automobily a usilují o odškodné, jež by se mohlo vyšplhat na několik miliard dolarů.

Prezident japonské automobilky Toyota na jednání výboru pro globální kvalitu
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24