Summit udělá Praze ohromnou reklamu, naláká statisíce turistů

Praha – Zprávy o schůzce Baracka Obamy a Dmitrije Medvěděva plní stránky prestižních světových médií. Naše hlavní město je tedy masivně propagováno. Obvykle by Praha za reklamu na stránce v deníku New York Times zaplatila 130 tisíc dolarů. Třicet sekund vysílacího času na stanici CNN by město přišlo na 50 tisíc dolarů. Teď se ale média zprávami o Praze plní sama, a to zcela zdarma. Podle Davida Lhotáka, ředitele firmy GroupM, by podobná kampaň na CNN město vyšla na 11 milionů dolarů. Výhodou je i to, že zprávy nesplývají s ostatními reklamami, protože jsou články logicky umístěny mimo placený prostor.

O summit se ale nezajímají jen americká média. Novinářů z celého světa se u nás totiž akreditovalo přes tisícovku. „Jestli tu akci dokážeme zvládnout, tak to bude pro Česko výborná reklama i do budoucna. Jen se trochu obávám toho, jestli bude Česko takový potenciál umět využít,“ uvádí Tomáš Brejcha, marketingový ředitel cestovní kanceláře Čedok.

Petr Ulrych, šéfredaktor C.O.T. Media

„Vliv není až tak pro individuální turistiku, jako pro kongresovou turistiku. Praha se tím ukazuje jako město, které poskytuje perfektní služby.“

Reportáž Hany Vorlíčkové (zdroj: ČT24)

Přesto se hoteliéři mají na co těšit. Dokazují to čísla po uspořádání zasedání Mezinárodního měnového fondu a Světové banky v roce 2000. Při něm totiž dalo Česko světu najevo, že je schopno čelit i obrovským protestům odpůrců globalizace. Rok poté se počet zahraničních turistů v Česku zvedl skoro o 700 tisíc. Během tohoto týdne je však Praha pro turisty zajímavá méně. „Turisté, kteří jsou v současné době v Praze, budou omezeni. Pražský hrad patří k jedné z našich nejnavštěvovanějších památek,“ komentuje situaci Brejcha.

Celkově však zájem cizinců o Česko v posledních letech klesá. Loni k nám zavítalo zhruba šest milionů turistů, což je o 9 procent méně než v roce 2008. Hoteliéři, památkáři i další poskytovatelé služeb tak přišli asi o čtvrt miliardy eur.

Pokud tedy Česko dokáže summit zorganizovat dobře, musí to také dobře ve světě prodat. V následujících letech by proto v reklamních kampaních mělo zaznít, že když jsme dokázali uspořádat schůzku velmocí, zvládneme už cokoli.

Vydáno pod