Plzeňský Prazdroj prohrál bitvu s ostatními pivovary

Praha – Vítězství Davida nad Goliášem – i tak se dá nazvat prohraná bitva Plzeňského Prazdroje s ostatními pivovary. Ty totiž už několik týdnů kritizovaly jeho kampaň Za čisté České pivo, ve které propagoval pivo bez chemických přísad. Podle nich Prazdroj schválně očerňoval konkurenci. Některé pivovary užívají látky, které ohrožují čistotu a jedinečnost tradičního českého piva – to byla věta, která mnoho pivovarů naštvala. Podle nich kampaň vrhala špatné světlo na celý český trh. Prazdroj si za svou iniciativou dlouho stál. Nakonec ale podlehl tlaku a kampaň ukončil.

Ostatní pivovary rozhodnutí Prazdroje přivítaly. „Samozřejmě je dobře, že ta kampaň byla ukončená. Mrzí nás, pokud v rámci podobných kampaní trpí reputace českého piva,“ uvedla mluvčí Heineken Kateřina Eliášová. Krize ale ještě není zažehnána. Prazdroj potvrdil, že v podobných akcích bude pokračovat. Pivovarníci to odmítají.

Prezident Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiří Fusek:

„I když je Prazdroj padesátiprocentní lídr českého trhu a kumuluje ty největší výrobní kapacity, tak české pivo není pouze Prazdroj.“

„Kampaň jsme ukončili o několik dní dříve, než bylo původně plánováno. A je to na základě jednání se svazem. Vnímali jsme obavy ostatních pivovarníků, kteří naši kampaň ne zcela pochopili,“ řekl mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček. Některé pivovary dokonce chtějí Prazdroj vyloučit ze svazu. Jeho vedení ale zatím dává přednost diskuzi.