Češi loni navzdory krizi více utráceli za potřeby pro kutily

Praha - Češi v loňském roce potvrdili svou pověst národa kutilů. Útraty za svého koníčka neomezili ani v době hospodářské krize. Český trh s potřebami pro kutily vzrostl meziročně o 10,7 procenta na 0,31 miliardy eur (792 milionů korun), jak napovídají výsledky průzkumu Barometr Cetelem. Průzkum sledoval vývoj trhu s potřebami pro kutily v celkem osmi zemích Evropské unie. Prodej tam většinou stagnoval nebo mírně klesl. Výjimkou je právě Česko a Maďarsko, kde se trh zvedl o 13,8 procenta.

„K výraznému růstu trhu potřeb pro kutily došlo v Maďarsku a ČR, kde se očekávají i pro rok 2010 nejvyšší nákupní záměry,“ uvedli autoři průzkumu. Ve sledovaných zemích klesl trh s tímto druhem zboží v průměru o 1,5 procenta. Celkově si ale potřeby pro kutily nevedou špatně. Ostatní druhy spotřebního zboží zaznamenaly v loňském roce většinou ještě větší pokles.

Průzkum Barometr Cetelem

„Trh s potřebami pro kutily vykázal v roce 2009 poměrně velkou odolnost navzdory nepříznivým ekonomickým podmínkám.“

Trh s kutilskými potřebami těžil z toho, že lidé se v době hospodářské krize více uzavírají do svých domovů, které se snaží vylepšit. Obliba hobbymarketů v Česku roste a pravidelně v nich nakupuje více než polovina českých kutilů a zahrádkářů.