Trasa metra D nakonec bude z pera Metroprojektu

Praha - Zakázka na stavbu první etapy nové trasy metra D s předpokládanou cenou půl miliardy korun nakonec připadne Metroprojektu. Firma Mott MacDonald totiž stáhla své připomínky k vyřazení z výběrového řízení na zpracování projektu trasy D pražského metra, a soutěž tak může být uzavřena. Stavební práce by mohly začít asi v roce 2013, potvrdil místopředseda představenstva pražského dopravního podniku (DPP) Antonín Weinert (ČSSD).

Mott MacDonald podala na zpracování projektu metra z centra Prahy do Písnice nejnižší nabídku, dopravní podnik ji ale ze soutěže vyřadil kvůli pochybnosti o její reálnosti. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale rozhodnutí zrušil. DPP ale posléze firmu znovu z výběrového řízení vyřadil, údajně kvůli nedodržení základních kvalifikačních předpokladů pro účast v soutěži.

Mott MacDonald ve sporu nepokračuje kvůli vysokým nákladům

Nakonec se však společnost Mott MacDonald rozhodla ve sporu nepokračovat. „Je to bolestné rozhodnutí. Nemůžeme dál pokračovat, náklady s tím spojené jsou značné. Nevidíme konce,“ uvedl ředitel firmy Jiří Petrák. Rozhodnutí podle něj přišlo z Velké Británie, kde sídlí vedení firmy.

Tendr dopravního podniku se měl zaměřit na hledání firmy pro zpracování projektové dokumentace pro územní a stavební řízení a výkon autorského dozoru na stavbu části trasy D. Zakázku vyhlásil loni v květnu. Podle mluvčího DPP Ondřeje Pečeného může být nyní výběrové řízení uzavřeno. Vítězem se tak stane firma Metroprojekt a s ní vlastnicky propojená firma SUDOP. Za práci dostane téměř 500 milionů korun.

Podle vedení DPP první stavební práce začnou nejspíš až na konci roku 2013, kdy budou k dispozici všechna stavební povolení. Nová linka má protínat centrum metropole od stanice Hlavní nádraží do stanice Depo Písnice, ulehčit má především přetížené trase C. Stavba bude rozdělena do tří etap, měřit bude 11 kilometrů a povede přes náměstí Míru, Pankrác, Krč a Libuš.

Odhaduje se, že stavba trasy D si vyžádá více než 40 miliard korun. Podle předsedy představenstva DPP Davida Vodrážky (ODS) není zatím jasné, zda vše zaplatí Praha nebo dostane příspěvek od státu, uvažuje se také o takzvaném PPP projektu, kdy by peníze metropole získala ze soukromých zdrojů.

Metro D
Zdroj: www.metro-praha-ostatni.wbs.cz