Kampaň „Dovolená v Česku – to letí!“ má Čechy nalákat na domácí dovolenou

Praha – Podpořit český cestovní ruch zasažený krizí má nová kampaň s názvem „Dovolená v Česku – to letí!“ Státní agentura CzechTourism podpoří domácí cestovní ruch marketingovou kampaní v televizi a v rozhlase. Později se reklama objeví i na internetu, v tisku a turistickou nabídku v Česku bude agentura nabízet i osobně. Na reklamu půjde více než 70 milionů korun. Na dnešní tiskové konferenci to uvedli ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška a zástupci agentury. Akce začíná zítra a bude dosud největší propagací domácí turistiky. Většinu, tedy 85 procent nákladů, pokryjí evropské fondy.

Ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška:

„Kampaň přichází zrovna v době, kdy je potřeba znovu podpořit zájem Čechů o cestování po České republice.“

Zvukové a obrazové spoty se budou objevovat od května do října mimo jiné na Nově, Primě a v Rádiu Impuls. V době krize se domácí cestovní ruch stává rostoucím protipólem klesající příjezdové i výjezdové turistiky. Zatímco počet dovolených Čechů v tuzemsku loni vzrostl téměř o pětinu, o dovolenou v zahraničí zájem klesl. Češi totiž po krizi šetří, zároveň si ale dovolenou dopřát chtějí. Dovolená v Česku je proto dobrým kompromisem.

Telefonát Markéty Chaloupkové z CzechTourism (zdroj: ČT24)

Čeští turisté mají nahradit také úbytek zahraničních

Podle průzkumu organizace CzechTourism plánuje na letošek tuzemskou dovolenou téměř 60 procent Čechů, dalších deset procent váhá. Právě jejich rozhodování má ovlivnit reklama. Vondruška odhaduje, že by se letos i díky kampani mohl zvýšit počet tuzemských dovolených Čechů meziročně o deset procent.

Domácí turisté by měli taky pomoct nahradit nižší zájem cizinců o Českou republiku. Loni jich přijelo o téměř 10 procent méně, konkrétně jen 6 milionů. „Myslím, že v určitých lokalitách ano, například na Krumlovsku nebo v jižních Čechách, určitě domácí turistika může nahradit propad zahraniční turistiky. Jiná věc je Praha a Karlovy Vary, kde česká turistika určitě nemůže nahradit plně ten výpadek turistiky zahraniční,“ vysvětlil mluvčí Asociace cestovních kanceláří Jan Papež.

Vedoucí projektu z CzechTourism Markéta Chaloupková:

„Českou republiku představíme především prostřednictvím aktivit, které se zde dají podnikat.“

Kampaň prý proto tentokrát vynechá známá fakta, jako je malá cestovní vzdálenost nebo absence jazykové bariéry, a zaměří se na propagaci „pestré směsice zážitků“.

Terčem budou všechny věkové skupiny, od mládeže přes rodiny s dětmi po seniory. Podle Chaloupkové stále u řady lidí převládá pocit, že tuzemská dovolená nedosahuje stejné prestiže jako rekreace v cizině. „I to chceme naší akcí změnit,“ řekla.

Reklamní kampaň má mimo jiné pomoci i mikroregionům. Pro jejich obyvatele je cestovní ruch téměř jediným zdrojem obživy.