Webové stránky - půlka podnikatelského úspěchu

Praha - Společnost Mediatel, vydavatel Zlatých stránek, začala živnostníkům a malým firmám nabízet vytvoření webových stránek. Během šestitýdenního zkušebního provozu služba získala kolem stovky zákazníků. Čtvrtina malých firem v Česku přitom internet ke své prezentaci vůbec nevyužívá. Internetové stránky na klíč přitom zprostředkují od vytvoření grafického návrhu až po dodání textu nebo fotek. A taky doporučení, jak se firma může v internetových vyhledávačích objevit na prvních stránkách.

„Rozhodně je velký rozdíl, jestli se ve vyhledávačích objevíte na první stránce nebo na třetí stránce. Ten rozdíl je obvykle 10 až 100 násobný,“ vysvětluje Marek Novotný, projektový manažer Mediatelu.

Také podle Bedřicha Dandy, předsedy Sdružení podnikatelů a živnostníků, je internetová prezentace přínosná: „Já si myslím, že každá firma malá, velká, jakákoliv by měla být na internetu, protože to je dneska telekomunikační dálnice.“

Čtvrtina živnostníků a malých firem se na internet nežene

Přitom ze 300 tisíc živnostníků a malých firem celá čtvrtina na internetu žádné stránky nemá. A u další třetiny jsou nekvalitní. „Chtěli bysme, aby naši službu začalo už prvním roce využívat aspoň 10 procent z těchto firem,“ uvádí generální ředitelka Mediatelu pro ČR a SR Kimberli J. Lewis.

Sdružení podnikatelů a živnostníků chtělo na vytvoření webových stránek získat peníze z evropských fondů, zatím se to ale nepodařilo, jak uvádí
předseda sdružení Danda: „My to máme připravené, ale bohužel se nám nepodařilo ty peníze zajistit.“

Vytvoření webových stránek vyjde firmy na 4500 korun, správa stránek pak na necelých pět set korun měsíčně.

Klávesnice
Klávesnice