Stojaté vody herního byznysu se opět začínají vířit

Los Angeles - Vývojáři IT ukazují v kalifornském Los Angeles budoucnost počítačového hraní. Hlavním tématem letošního veletrhu Electronic Entertainment Expo jsou totiž kromě nových her i nové systémy ovládání a po úspěchu filmu Avatar samozřejmě hraní ve 3D.

Výrobci herních konzolí své zákazníky vyzývají, aby při hraní zapojili i tělo. Microsoft i Sony totiž umožní hráčům ovládat hry pomocí pohybů a gest. Pokračují tak v trendu, který nastolila současná herní jednička Nintendo se svým modelem Wii.

Sony navíc v úterý prozradilo detaily svého systému Move, který se má na evropském trhu objevit během září. „Jednodušší ovládání výrazně zvýší chuť lidí hrát hry. Musí ale mít z hraní stejný pocit jako v reálu,“ uvedl
prezident Sony Entertainment US Jack Treton.

Microsoft pak jde ještě dál. Klasický ovladač totiž úplně odstranil a nahradil jej lidským tělem. Nový systém Kinect snímá hráčovy pohyby a mimiku speciální kamerou. „Kinect umožní hráčům chovat se ve hrách jako v reálném světě, tedy používat tělo a hlas,“ vysvětluje Kudo Tsunoda, kreativní ředitel projektu Kinect společnosti Microsoft.

Budoucnost 3D hraní

Nintendo se naopak vydalo jiným směrem. Novou šanci totiž vycítilo na scéně trojrozměrného hraní. Displej nové konzole DS 3D tak umožňuje sledovat videa i hry bez speciálních brýlí, které jsou nutné u 3D televizí nebo v kinech.

Herní scéna se tak po dvou letech poklesu začíná znovu rozjíždět. Její obrat se pohybuje kolem šedesáti miliard dolarů a po celém světě hraje počítačové hry 1,2 miliardy lidí. Podle zástupců vydavatelství Electronic Arts se ale ve hrách točí mnohem více peněz, protože nikdo nesleduje bazary a stahování nelegálních kopií.

Microsoft Kinect
Microsoft Kinect