Češi cestují na vlastní pěst, cestovní kanceláře pláčou

Praha – Češi už se při plánování dovolené nespoléhají pouze na cestovní kanceláře. Naopak. Umí si zařídit dovolenou sami. Tento trend potvrzují i statistiky cestovatelských serverů. Obyvatelé Česka častěji touží po aktivní dovolené na vlastní pěst a plánují ji pomocí internetu. Cestovatelská horečka tak začíná nejprve na webu. Zatímco návštěvnost internetu o prázdninách celkově klesá, u turistických serverů je to naopak. V létě totiž přichází jejich hlavní sezóna.

Češi vyhledávají aktivní dovolenou

Obliba individuální turistiky v Česku roste. Jen loni Češi podnikli přes deset milionů výletů na vlastní pěst a letos by to mělo být ještě více. „Dorostla generace rodičů čtyřicátníků, kteří jsou stále ještě při síle a rádi dělají aktivní dovolenou. Stále častěji jezdí lidé na dovolenou na kola nebo na koně. A lidí, kteří nechtějí jen ležet u moře, rozhodně přibývá,“ tvrdí místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež. Pomocí dovolené, kterou neorganizuje cestovní kancelář, také lidé více poznají lokální zvyky a mohou lépe poznat i mentalitu lidí.

Video Rozhovor s Michalem Bláhou
video

Rozhovor s Michalem Bláhou

Už od června proto lidé začínají hromadně navštěvovat weby s ubytováním. „Návštěvnost našich turistických webů vzrostla během června až o padesát procent. Prázdniny jsou pro Hotel.cz a Turistik.cz hlavní sezónou. A to se projevilo i na nárůstu příjmů z inzerce,“ tvrdí výkonný ředitel serveru Hotel.cz Jan Davídek. Lidé také s počátkem léta plní statistiky klíčových slov těmi hesly, která mají s dovolenou souvislost.

Lidé hledají odkazy podle klíčů: dovolená nebo lastminute

„Dominují slova týkající se dovolených, třeba dovolená, lastminute a podobně. Buď jsou to konkrétní destinace, kam ti lidé chtějí jet, nebo jsou to dotazy na cestovní kanceláře, které ty zájezdy nabízejí, nebo jsou to související informace, například počasí v Řecku, v Chorvatsku nebo cestovní pojištění,“ tvrdí produktový manažer firmy Centrum Holdings Martin Florek.

Letenky a objednávky hotelů hledají nejčastěji, potom také hodnocení lidí, komentáře k hotelům například.

Na novém trendu ale tratí cestovní kanceláře. Ty loni prodaly zájezdy za dvanáct miliard korun, tedy o tři miliardy méně než předloni. Letos čekají spíše stagnaci.

Rady, jak si naplánovat dovolenou na vlastní pěst:

  • Nejprve je třeba zjistit, jak je možné vstoupit do země, jestli je například třeba získat vízum.
  • Naplánovat si cestu, alespoň orientačně.
  • Vyhledat si památky a města, která chce cestovatel navštívit.
  • Zjisti si základní informace o způsobech dopravy v dané zemi.
Dovolená u moře
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24