V horku Čechy nejlépe zchladí zmrzlina

Praha – Úmorné horko Čechy láká k nákupu nanuků. Prodejci proto mají ze stávajícího počasí velkou radost. Výrobci těchto mražených pochutin tak denně rozvezou třikrát více zmrzliny, než je v létě obvyklé. Žádné závratné zisky z toho ale nekoukají. Výrobci totiž budou rádi, když současný zvýšený zájem vynahradí ztráty za první polovinu roku. To totiž zmrzlinářům počasí příliš nepřálo.

„Běžně rozvážíme v létě půl milionu kusů zmrzliny, v nynějším počasí jsme schopni rozvést až milion a půl kusů denně. Jezdíme šest dní v týdnu,“ raduje se Lukáš Dědek z nákupního oddělení firmy Nowaco. Podobné nasazení mají i ostatní výrobci. Lidé na koupalištích a plážích zkrátka žádají více a více mražených sladkých pochutin. Zvýšený zájem o nanuky pozorují ale i hypermarkety a supermarkety.

„Naši řidiči v počasí, jaké je dneska, určitě musí zavážet prodejny mnohem častěji, tudíž máme více řidičů. Je zároveň otevřeno i více prodejních míst, jako jsou koupaliště, pláže a tak dále,“ vysvětlila manažerka firmy Algida Jana Paloncová.

Tisková mluvčí společnosti Tesco Eva Karasová

„Prodej nanuků v posledních dvou týdnech vzrostl dvojnásobně.“

S rekordními zisky se však prodejci rozloučili. Kvůli špatnému počasí totiž v prvním pololetí spadl celý trh zmrzlin o třicet procent. A ani jindy není zmrzlina v Česku tak oblíbená jako jinde. Na osobu se tu ročně spořádá jen čtyři až pět litrů zmrzliny. Například ve Finsku je to však 13 litrů na osobu a rok, ve Spojených státech dokonce 24 litrů.

Vanilková je nejlepší

Když už si však Čech dá zmrzlinu, radši má klasiku. Na rozdíl od Řecka, kde mají zmrzliny příchuť fíků, nebo Japonska, kde chutnají po zeleném čaji, je Česko poměrně konzervativní. Nejvíce Čechům tradičně chutnají vanilkové, čokoládové nebo tvarohové kopečky.

Zmrzlinová radost
Zmrzlinová radost