Apple: Potíže iPhonu 4 jsou nafouknuté, zákazníkům ale pomůžeme

Cupertino (Kalifornie) - Problémy mobilního telefonu iPhone 4 s anténou jsou podle firmy Apple, která jej vyrábí, nafouknuté. Společnost přesto všem třem milionům lidí, kteří si přístroj dosud koupili, poskytne zdarma plastové pouzdro na jeho boky, jež problém zmírňuje. Uživatelé, kteří i přesto s telefonem nadále nebudou spokojeni, jej mohou do 30 dnů vrátit a dostanou zpět své peníze. Firma tak nepřikročila ke svolání vadných přístrojů k opravě, jak některá média spekulovala.

Podle šéfa společnosti Apple Steva Jobse se na technickou podporu kvůli problémům s příjmem mobilního signálu dosud obrátilo 0,55 procenta majitelů iPhonu 4. Podíl zákazníků, kteří přístroj vrátili, je pak zhruba třikrát nižší než u jeho předchůdce iPhonu 3GS.

Podle Jobse mají problémy s anténou i Blackberry, HTC či Samsung

Podobné problémy s příjmem jako iPhone 4 navíc podle Jobse mají všechny telefony. Jmenoval například Blackberry Bold 9700, HTC Droid Eris či Samsung Omnia II. Rozdílné jsou prý pouze algoritmy, jež používají k zobrazení síly signálu. Jobs označil problémy s anténami za výzvu, se kterou se všichni výrobci telefonů budou muset vypořádat.

Šéf Applu nicméně přiznal, že nový iPhone má zhruba o procento více hovorů nedokončených kvůli technickým problémům než jeho předchůdce. I když je podle něj toto číslo malé, pro Apple je dostatečně velké na to, aby věc řešil.

Steve Jobs, výkonný ředitel společnosti Apple

„Problémy iPhonu 4 jsou nafouknuté. Nejsme dokonalí, ale chceme, aby byli naši zákazníci spokojení. Proto jim dáme zdarma pouzdra, která potíže zmírní anebo vrátíme peníze.“

Firma, která příští týden zveřejní čtvrtletní výsledky, proto hodlá zákazníkům zdarma poskytovat pouzdra až do konce letošního září, pak uvidí, jestli nepřijde s lepším řešením. Jobs také připomněl, že Apple vydal novou verzi systému, díky které iPhonu nyní lépe ukazuje úroveň mobilního signálu. Zákazníkům, kteří si pouzdro již koupili, firma účet uhradí. Cena jednoho pouzdra je zhruba 30 dolarů (asi 600 korun). Naprostou většinu jich vyrábí sám Apple.

Na problém narazil časopis Consumer Reports

Poprask kolem problémů její novinky začal být pro Apple neúnosný tento týden, kdy vlivný americký časopis Consumer Reports nechal udělat testy, z nichž je prý zřejmé, že přístroj je osazen nevhodnou anténou. Zpochybnil i tvrzení firmy, která dosavadní kritiku, že přístroj ztrácí signál, sváděla na softwarovou chybu.

Molly Wood, analytička firmyCNet

„Začínají se šířit pochybnosti. Dost často slyším názor, že si lidé radši počkají na novou verzi nebo se poohlédnou po telefonu s konkurenčním operačním systémem Android.“

Společnost Apple poprvé iPhone začala prodávat na konci června 2007. Na přístroj se tehdy stály fronty. Telefon s dotykovým displejem bez hardwarové klávesnice a jednoduchým ovládáním se záhy stal populárním do té míry, že jej ostatní výrobci začali napodobovat.

Apple tak prožívá nepříjemné léto. Ve Spojených státech už kvůli závadám nových iPhonů padlo několik žalob. K tomu se začíná rýsovat i hromadná žaloba kvůli zneužívání dominantního postavení firmy na trhu. Problémy telefonu tento týden také srazily akcie firmy.