Česká pošta rozjíždí obří zásilkový obchod

Praha - Česká pošta chce zřídit zásilkový a internetový obchod, který by měl pomoci zachránit snižující se výnosy společnosti. Na tzv. Poštovním supermarketu by pošta chtěla zpočátku nabízet až 2 000 položek. Ještě v tomto týdnu pošta osloví největší české internetové obchody, jako jsou například Mall.cz, Kasa.cz či Alza.cz, a nabídne jim partnerství na projektu.

 

„Listovní zásilky mizí, na balíkovém trhu je velká konkurence a je jednoznačné, že internetové obchody budou v budoucnu trh balíkových zásilek ovlivňovat zásadně, protože mají největší růstový potenciál,“ uvedla šéfka pošty Marcela Hrdá. Dodala, že ve výnosech pošta očekává ročně nárůst minimálně v desítkách milionů korun.

Pošta vydá desítky tisíc katalogů

Do Poštovního supermarketu budou hlavním dodavatelem zboží firmy, které si pošta vybere jako partnera. Pošta se pomocí desítek tisíc katalogů roznášených listonoši po celé zemi, třemi tisícovkami poboček, na kterých bude možné zboží objednat a prostřednictvím vlastního e-shopu stane distributorem tohoto zboží.

Josef Bajza, ředitel marketingu, Česká pošta

„Budeme prostřednictvím naší sítě doručovatelů oslovovat i občany, kteří nemají připojení k internetu.“

Podle plánu pošty se nabídka výhodných cen konkrétních produktů díky katalogům dostane i do menších měst a obcí, kde nakupování přes internet není tak běžné jako ve velkých městech.

„Zamýšlená obchodní spolupráce bude fungovat na principu obchodního zastoupení, přičemž ČP bude vystupovat jako obchodní zástupce budoucího partnera, který bude za prodej svého zboží pod značkou ČP přes e-shop a katalogový prodej vyplácet Česká pošta dohodnutou odměnu,“ uvádí pošta.

Naopak partnerskému internetovému obchodu nabízí službu 10 000 listonošů, kteří budou roznášet katalogy a přijímat objednávky. Samotným internetovým obchodům se podobný obchodní model většinou líbí. Konkurenční výhodou by podle pošty mělo být kromě snadné distribuce i levnější doručování zásilek.

Pošta
Pošta