Z obchodu s nabitou peněženkou – Češi objevují kouzlo cashbacku

Praha – V obchodech nemusí naše peněženky jenom hubnout, tzv. cashback neboli výběr hotovosti z karty přímo v obchodě získává sympatie Čechů. Jenom za první čtvrtletí požádali lidé o peníze při 48 tisících nákupech. Klienti tuzemských bank si tak zvykají na službu, která je v zahraničí mnohdy běžnější než samotný výběr z obyčejného bankomatu.

Běžný limit služby cashback je 1 500 korun. Zákazníkovi, který při nákupu u pokladny o cashback požádá, připočítají požadovanou sumu a strhnou ji z jeho účtu. „Pro zákazníka to znamená nakoupit u nás minimálně za 300 korun a platit platební kartou,“ popisuje mluvčí společnosti Ahold Libor Kytýr, jak služba funguje v supermarketech a hypermarketech Albert.

Podle Sdružení pro bankovní karty loni Češi vybírali na pokladnách obchodů víc než stotisíckrát. Jenom za první čtvrtletí tohoto roku už ale lidé cashback využili při 48 tisících nákupech, což představuje meziroční nárůst o 150 procent. „Je to typický nárůst u nových služeb, které Češi teprve objevují,“ podotýká Patrik Nacher ze serveru Bankovnipoplatky.com. „Nárůsty mohou být i do budoucna v tomto tempu, nebo dokonce i vyšším,“ dodává.

Obchodníci berou cashback nejenom jako doplněk svých služeb - pokud by se dále rozšířil, mohl by jim pravidelně odčerpávat přebytečnou hotovost. A na své si přijdou také banky. Cashback už jich nabízí víc než polovina. U většiny bank je tak tato služba levnější než výběr z vlastního bankomatu. Klienti můžou o cashback žádat v 3 900 obchodech. To je víc, než je v Česku samotných bankomatů.