O luxusní vozy je zájem, automobilky se radují

Mnichov - Největšímu světovému výrobci luxusních automobilů se daří. Ve druhém čtvrtletí prudce zvýšil zisk. Automobilka vydělala 834 milionů eur, tedy přes 20 miliard korun, a zvýšila tak zisk téměř o pětinu. Za celý rok by BMW rádo prodalo 1,4 milionu aut. Dařilo se ale i domácím rivalům, tedy Mercedesu a Audi. Důvodem úspěchu je zotavující se světová ekonomika a velká poptávka z Číny. Pomalu začínají vozy nakupovat i firmy.

Němcům se daří, Švédové jsou na tom hůře

Předseda představenstva BMW Group Norbert Reithofer má však stále strach

„Stále musíme mít na paměti, že ve druhé polovině roku by mohla přetrvávat určitá ekonomická rizika.“

Čísla z ostatních automobilek však ukazují, že se letos prostě výrobcům vozů zatím daří. Polepšil si i výrobce Mercedesů Daimler. Ten místo loňské miliardové ztráty hlásí zisk 1,3 miliardy euro. „Naše strategie se vyplácí. Objem, prodeje i tržby se ve všech divizích vyvíjí velmi dynamicky,“ libuje si předseda představenstva automobilky Daimler Dieter Zetsche.

Dobře skončila i další německá prémiová značka Audi. Firma v prvním pololetí ohlásila rekordní čísla. Její operativní zisk stoupl na miliardu a 300 milionů eur. Automobilka navíc očekává rekordní rok. Ne všichni si ale libují tak jako Němci. Noví majitelé švédských ztrátových značek Volvo a Saab doufají, že i ony se brzy dostanou do černých čísel.

Redaktor magazínu Auto, motor a sport Michal Štengl

„Stále ty prémiové značky nabízejí špičkovou technologii, za kterou jsou lidi ochotni si připlatit. Takže to byl jeden z důvodů, proč ta ekonomická krize tak zásadně nepostihla právě prémiové značky. I když i ty samozřejmě klesly.“

Logo Mercedesu
Logo Mercedesu