Levi´s plánuje s levnějším dítětem dENIZEN dobýt čínský trh

Peking - Levi Strauss zavedl novou globální značku zaměřenou na čínský trh. Připojil se tak k řadě firem, které doufají, že se jim podaří prosadit na rychle rostoucím trhu přizpůsobením svých produktů čínským chutím. Nová značka džín nese jméno dENIZEN a Levi´s doufá, že se jí v Číně bude dařit lépe než jeho klasickým riflím.

Levi Strauss přišel před 135 lety s nápadem vydělat na californské zlaté horečce. Hledání zlata sice přenechal jiným, ale budoucnost viděl v nedostatku plátna. Zlatokopové totiž potřebovali stany a kryty na vozy a Levi zde spatřil svou šanci. Po čase začal prodávat také kalhoty, které vydrží v drsných podmínkách. Nyní firma doufá, že se historie bude opakovat na novém trhu.

„Novou zahraniční značku džín vítám s radostí. V Číně jich moc není, nebo aspoň ne tolik jako v Japonsku nebo ve Spojených státech. Čína je v tomhle ohledu hodně konzervativní,“ vysvětlil potenciální zákazník značky Levi´s Kang Wu. Líbí se i jiným, jak dokládá Wang Ming Ming: „Styl Levi´s se mi líbí, je velmi módní a otevírá mysl. Když jsme byli mladí, tak jsme takové oblečení nemohli nosit.“

Levi Strauss se však již v polovině 90. let z čínského trhu stáhl. Důvodem byly obavy o práva zaměstnanců. Nyní má v zemi stovky obchodů a do roku 2015 jich chce mít tisícovku.

Aaron Boey, prezident asijsko-tichomořské divize Levi Strauss

„V posledních několika letech vidíme novou skupinu zákazníků. Chtějí stylové oblečení, ale za dostupné ceny. Velmi často jsou to mladí lidé, z dobrých rodin, kteří jdou na vysokou školu a potom dostanou skvělou práci.“

0

Nová značka bude o něco levnější než tradiční „levisky“, nyní vyjdou nejdražší kousky na 60 dolarů (asi 1 160 korun). Levi´s džíny se přitom prodávají za více než 100 dolarů (zhruba 1 930 korun). dENIZEN cílí zejména na věkovou kategorii 20 až 40 let, která utrácí za oblečení a doplňky nejvíc. „Výhodou této značky je kvalita. Mladí ji vnímají jako osobitou, berou ji za svůj životní styl. Myslím, že i novinka na trhu uspěje a najde si své zákazníky,“ doufá výkonná editorka časopisu InStyle Christina Wongová.

Čínskému trhu se snaží svým zbožím a novými značkami přizpůsobit stále více firem. Země totiž patří k největším spotřebitelským trhům světa. Jen loni Číňané utratili za oblečení o obuv 169 miliard dolarů.

Vynálezce džín Levi Strauss
Vynálezce džín Levi Strauss
Více fotek
  • Vynálezce džín Levi Strauss autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/19/1882/188149.jpg
  • dENIZEN zdroj: AP Photo http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/19/1882/188155.jpg