Fifinka na známkách jede, brzy jí bude konkurovat Myšpulín

Praha – Česká pošta se raduje, její letošní novinka se totiž nad očekávání dobře prodává. Nové samolepicí známky s kreslenou postavičkou Čtyřlístku totiž bodují. 200 tisíc desetiznámkových aršíků s Fifinkou se stihlo prodat za čtvrt roku. Obvyklý třicetitisícový náklad běžných známek se přitom někdy prodává i pět let. Češi se navíc mají na co těšit. Za Fifinkou totiž už brzy poputuje její komiksový kamarád Myšpulín.

Fifince se daří i se čtvrtletním odstupem

„I když samozřejmě největší zájem byl na začátku prodeje, tak poptávka neopadá a měsíčně prodáváme mezi 40 a 50 tisíci aršíků těchto známek,“ tvrdí mluvčí pošty Ivo Mravinac.

Nová známka se čtyřlístkovou postavou je ale výjimečná i tím, že na ní poprvé není uvedená její cena, ale jen písmeno. To udává, na jaký typ dopisu se nalepí. A se používá pro psaní doručované do Česka, E patří Evropě a Z zámoří. Stejné označení nesou i dvě samolepicí známky s motivy Alfonse Muchy. Fifinka ale suverénně vede.

Mluvčí pošty Ivo Mravinac

„Známky se lidem líbí a turisté je kupují jako upomínku na Česko. Rekord zatím byl, když si jeden zájemce koupil najednou 50 aršíků.“

Fifinka však dlouho nezůstane sama. Přibudou k ní postupně i její komiksoví kamarádi. Třeba Myšpulín půjde do oběhu už 20. září.