Sázkové kanceláře si mnou ruce, vzhůru je žene internet

Praha – Sázky na fotbalové zápasy, ale i odhady výsledků voleb. Ani v dnešní době Češi nelitují peněz utracených u sázkových společností. Loni se v kurzových sázkách protočilo 8,8 miliardy korun a už prvních šest měsíců roku 2010 ukázalo, že letos by mohla být suma ještě větší. Svůj podíl na tom má internet. Na síti totiž sází více než padesát procent sázkařů.

„Hlavním motorem sázení v České republice v současné době je on-line sázení. Sázení je mnohem dostupnější více a více klientům,“ popisuje situaci na českém sázkovém trhu generální ředitel kanceláře Fortuna Jiří Bunda.

Na síti se snaží vyhrát už zhruba polovina sázkařů a u některých firem je tento podíl ještě výraznější. Statistiky jim nahrávají. Právě na internetu je totiž úspěšnost výrazně větší. „Internetové sázení si našlo velkou oblibu. Dnes k našemu údivu a našemu překvapení máme tržby rozděleny na 65 ku 35 ve prospěch internetu,“ říká šéf Tipsportu Petr Knybel.

České sázkové firmy ted chtějí se svými internetovými divizemi proniknout i na zahraniční trhy. V hledáčku mají například Polsko a Maďarsko. Tím ale jejich ambice nekončí. Investiční skupina Penta, která vlastní Fortunu například uvažuje, o prodeji perspektivní sázkové kanceláře. Nevylučuje přitom ani vstup Fortuny na burzu.

Všechny sázkové společnosti už ale několik let čekají na nový loterijní zákon, který by vyřešil situaci u zahraničních firem, které na internetu působí bez české licence. Ten by mohl platit od roku 2013. Zatím poslalo ministerstvo financí vládě alespoň novelu stávajícího zákona. Ta má však řešit hlavně právo obcí při povolování hazardu na jejich území.