Češi jsou nevěrní zákazníci, do obchodů je mají nalákat nové věrnostní programy

Praha – Do Česka stále více proniká fenomén odměňování věrných zákazníků. Nejrůznější slevové karty už nyní vlastní téměř polovina Čechů, výhody, které na ně čerpají, však zatím stále nejsou tak velké jako v zahraničí. Tam řetězce loajálním zákazníkům vyplatí ročně zpět i miliardy korun. Češi ale v době krize přestali být loajální a obchody střídají daleko častěji než dřív. Obchodníci tak už i v tuzemsku plánují příchod propracovanějších programů.

Karta k levnějšímu odběru benzinu, jiná karta pro letecké míle nebo nákup potravin se slevou. Stále více obchodníků se snaží zákazníky odměnit za to, že utrácí své peníze právě u nich. „Je to ten nejlepší trik, co mohou obchodníci udělat. Češi na to slyší a pak už jinam nepůjdou,“ říká reklamní expert Martin Charvát.

Přestože v Česku má už nejrůznější klubové karty zhruba polovina lidí, oproti západní Evropě nebo Americe se nabídka slev často omezuje jen na vybrané zboží nebo obchody. Nově ale i u nás začnou obchodníci vyplácet za utracené peníze i peněžní poukázky.

Video Rozhovor s Michalem Štádlerem
video

Rozhovor s Michalem Štádlerem

Slevy Tesca míří i do Česka

Obchodní řetězec Tesco spustí od září v Česku svůj věrnostní program Clubcard. Ten už funguje v několika zemích, kde se do něj zapojily miliony lidí. „V Anglii je to víceméně kolem půl miliardy liber, která se během roku od nás vrátí k zákazníkům. To očekávání v Česku bude v řádech sto milionů korun,“ popisuje Stádler. Už od loňska funguje program Clubcard i na sousedním Slovensku, kde jej používá několik set tisíc zákazníků.

Systém Clubcard funguje tak, že zákazníci za své nákupy v prodejnách Tesco sbírají body, které se jim zapisují na účet klubové karty. Po třech měsících obdrží majitel karty výpis se stavem svého konta a počtem bodů. Za každých deset korun, které zákazník v Tescu utratí, získá jeden bod. Pokud nasbírá víc než 300 bodů, získá tři poukázky v hodnotě jednoprocentní slevy z celkové ceny nákupu a šest slevových kuponů na vybrané zboží. Při zisku méně než 300 bodů získá tři slevové kupony na vybrané zboží.

Věrnostní karty
Věrnostní karty