Víte, kolik bance měsíčně zaplatíte na poplatcích?

Praha – Každý, kdo má pocit, že se mu bankovní poplatky vymykají z rukou, nebo má prostě zájem si spočítat, kolik bance měsíčně zaplatí, může zamířit na server Bankovnipoplatky.com a tam si poplatky pomocí kalkulátoru spočítat. Server tak zkoumá chování klientů českých bank, a zároveň jim radí, jak ušetřit a jaký účet a u které banky, by pro ně byl nejvýhodnější.

Server Bankovnipoplatky.com o kalkulátoru

„Cílem a účelem tohoto unikátního kalkulátoru je porovnat služby a produkty jednotlivých retailových bank v České republice v rámci nabídky základních bankovních služeb. Kalkulačka je unikátní v tom, že nabízí výpočet a porovnání jednotlivých bank na základě individuální poptávky bankovních klientů. Zjednodušeně řečeno – stačí si vzít svůj výpis z účtu a podle něho vyplnit formulář. Výsledkem bude přehled nejvhodnějších kont (z hlediska ceny).“

Projekt už prozkoumal chování více než dvanácti tisíc klientů bank. Ukázal například, že pobočku navštěvuje pouze polovina lidí, a to velmi zřídka. V průměru se tam klienti podívají jednou za dva měsíce. Klienti tak jasně dávají přednost přímému bankovnictví. K tomu se v průzkumu přihlásili v podstatě všichni respondenti. Interbanking využívají více než čtyři pětiny klientů, telebanking ani ne desetina. Trend tedy ukazuje, že klienti jasně fandí internetu.

Češi se snaží šetřit, banky je v tom podporují

Čeští klienti bank se čím dál více snaží chovat hospodárně. Přesto 85 procent respondentů uvedlo, že někdy vyberou peníze z bankomatu cizí banky, což je mnohonásobně nákladnější než výběr z banky vlastní. Z bankomatu své banky však za měsíc průměrně Češi vybírají peníze třikrát, cizí bankomat použijí pouze jednou.

Provozovatel serveru Bankovnipoplatky.com Patrik Nacher

„Někdy jsou výjimky, kde banky podle mě zcela zbytečně zpoplatňují i takto preferované služby, a myslím si, že se to v dlouhodobém horizontu může obrátit proti těm bankám.“

Provozovatel serveru Bankovnipoplatky.com Patrik Nacher tvrdí, že banky ve svých reklamních kampaních nabádají klienty k hospodárnějšímu chování. Snaží se je přesvědčit k využívání přímého bankovnictví, k placení kartou, vybírání z vlastních bankomatů, k využívání co největšího počtu setrvalých příkazů a k co nejmenší návštěvnosti poboček.

Kalkulátor bankovních služeb
Kalkulátor bankovních služeb
Více fotek
  • Kalkulátor bankovních služeb autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/19/1897/189699.jpg
  • Kalkulátor bankovních služeb autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/19/1897/189700.jpg