Čeští manažeři vás podle profilu na Facebooku nevyberou, radši pošlete CV

Praha – Čeští manažeři ignorují sociální a profesní sítě. Podle průzkumu pro personální agenturu Robert Half International je na Facebooku, Twitteru nebo LinkedIn aktivních jen asi třetina z nich. Je to mnohem méně než v zahraničí. Ve Španělsku, Irsku a Německu je většina z nich aktivně využívá minimálně dvakrát až třikrát za týden. Češi jsou zkrátka konzervativní.

Skoro třetina manažerů v Česku nemá v sociálních sítích vytvořen ani svůj osobní profil. Pouze dvě procenta dotázaných je využívají každý den. Ve Španělsku nebo Irsku je to kolem 40 procent. Jeden za tří českých manažerů to vysvětluje tím, že v rámci politiky jeho firmy mají zaměstnanci na takové stránky zakázaný přístup. Ve 40 procentech případů je však mohou využívat bez omezení.

Ředitel společnosti Robert Half pro ČR Aleš Křížek

„Žijeme v době, kdy sociální média ovlivňují už téměř všechny oblasti každodenního života. Je ale patrné, že čeští manažeři jsou v jejich využívání konzervativnější.“

Čeští manažeři nefandí sociálním sítím (zdroj: ČT24)

Tuzemští žadatelé o práci se tak zatím budou muset spolehnout na klasický životopis a motivační dopis. Většina dotázaných českých manažerů totiž tvrdí, že takové formě dává přednost před osobním profilem v rámci sociálních a profesních sítí. Informacemi z osobních účtů se pak při výběru zaměstnance nechá ovlivnit necelá pětina manažerů. „I když je využití sociálních a profesních sítí v zahraničí progresivnější, v oblasti náboru je situace srovnatelná. Klasickému CV dávají přednost manažeři ve všech sledovaných zemích,“ doplnil Křížek.

Práce na počítači
Zdroj: ČT24