Nákupní centra se o zákazníky perou pomocí zábavy

Praha – Češi se letos odmítají zadlužit kvůli vánočním dárkům. Tento rok budou mnohem střídmější než obvykle. Takové výsledky přinesl poslední průzkum společnosti SANEP. Obchodní centra si tak lámou hlavu, jak nalákat zákazníky do svých útrob, a pocítit tak dopady ekonomické krize co možná nejméně. Letošní předvánoční nákupy se proto ponesou v duchu boje doslova o každého zákazníka.

V devadesátých letech se stala nákupní centra fenoménem tuzemského obchodu. Teď jim ale jde o život. Češi kvůli krizi omezují útraty na minimum a provozovatelé obchodních komplexů hledají řešení, jak trend zvrátit. To je přitom jednoduché. Centra návštěvníky lákají pomocí zábavných programů všeho druhu. Jde například o koncerty, výstavy nebo různé přehlídky.

Odborníci přikyvují. Zábava totiž bude podle nich v konkurenčním boji nákupních center hrát stále důležitější roli. Poslední průzkum společnosti Incoma GfK trend potvrzuje. Nadpoloviční většina respondentů podle jeho výsledků ráda kombinuje nákupy se stravováním či zábavou.