Firmám, které jsou i na webu, rostou prodeje

Londýn - S nouzí, která se po hospodářské recesi objevila v Evropě, zápasí nejen vlády a Evropská unie, ale také odolní jednotlivci. Mnozí z nich se odhodlali k užívání nových technologií. Podle zprávy, kterou si u společnosti Boston Consulting Group nechal vypracovat internetový gigant Google, vzrostly firmám, které začaly vedle kamenných obchodů fungovat i na webu, prodeje v průměru o 4 procenta. Elektronické obchodování nyní přispívá britské ekonomice každý rok minimálně stovkou miliard liber a očekává se, že tento obnos dále poroste.

Británie patří na poli e-byznysu ke světovým lídrům. Za každou po internetu dovezenou libru téměř tři exportuje. Srovnání s negativní bilancí off-line ekonomiky jasně ukazuje, jak důležitý internet pro britské hospodářství je. Loni se firmy, která pracují on-line, podílely na britském HDP 7,2 procenta. Během pěti let by to podle odhadů mohlo být až dvakrát tolik.

Jo Rileyová patří k těm šťastlivcům, kteří si dokázali splnit svůj sen. Před třemi lety, zrovna když to v soukolí britské ekonomiky začínalo povážlivě vrzat, se přestěhovala z Londýna do Cornwallu na jihozápadě Anglie a otevřela si tu obchod, kde prodává kvalitní výrobky z vlny, a to samozřejmě také po internetu.

E-byznys v Evropě (zdroj: ČT24)

„Když rozjíždíte byznys v době recese, nemáte přehnaná očekávání a každý jednotlivý prodej, každou transakci berete ohromně pozitivně. A takhle se nám rok od roku daří růst,“ říká Jo Rileyová, majitelka firmy Atlantic Blanket Company.

Cornwall patří k nejchudším regionům v Evropě a přestože třítisícové městečko Padstow je na tom díky turistickému ruchu poměrně dobře, Jo neví, co by si počala bez obchodování po internetu. „Je to naprosto klíčové, pokud chcete, aby váš obchod rostl,“ zdůrazňuje Jo Rileyová.