Tesco chce, aby Čína nakupovala jen u něj

Londýn – Britský maloobchodní řetězec Tesco hodlá zaútočit na čínskou konkurenci. Během příštích pěti let se totiž chystá více než zdvojnásobit počet svých hypermarketů v Číně na více než 200. Jeho tržby na čínském trhu by se díky tomu měly zečtyřnásobit na zhruba čtyři miliardy liber (115 miliard korun) ročně. Někteří analytici však varují před náklady této expanze. Rizika také nejsou malá.

Na Čínu si brousí zuby i ostatní obchodníci

V současnosti firma v Číně provozuje 82 hypermarketů a čtyři nákupní střediska Lifespace. Expanze na čínském trhu podle společnosti přinese vysokou úroveň ziskovosti. Podobné plány v Číně mají nicméně i další velké maloobchodní podniky, varují analytici.

Řetězec však trvá na svém. Čína podle něj nabízí „bezkonkurenční příležitost na velkém a rychle rostoucím trhu“. Čína by totiž měla mít do roku 2025 přes 220 měst s více než milionem obyvatel, zatímco v Evropě je takovýchto měst v současnosti pouze 35.

Tesco je třetí největší maloobchodní společností na světě. Lépe jsou na tom už jen Wal-Mart a Carrefour. Řetězec působí i v Česku, kde bylo loni taktéž třetím největším maloobchodním prodejcem. Společnost Tesco Stores ČR zde provozuje 68 hypermarketů, 41 supermarketů, 25 prodejen Tesco Expres, šest obchodních domů a 18 čerpacích stanic.