Kdo bude hvězdou Vánoc? Barbie s kamerou, nebo 3D voskovky

Praha – Vánoce každoročně přitahují do obchodů tisíce rodičů, kteří shánějí hračky, o něž jejich ratolesti napsali Ježíškovi. Konkurence je silná, na trhu setrvávají tradiční zavedené hračky i novinky. Třeba taková panenka Barbie je stálicí už 50 let. Aby ale byla pro novou generaci dětí neustále zajímavá, vybavili ji výrobci pro letošní sezonu zabudovanou kamerou. S překvapivými inovacemi přicházejí i další zavedené značky.

Hračky jdou ruku v ruce s moderními technologiemi. Letos překvapil třeba výrobce oblíbených barevných voskovek Crayola. „Do své základní řady zabudoval 3D technologii,“ uvedla analytička zábavního průmyslu Anita Frazier.

Po čem děti podle prodejců hraček nejvíc jdou, je interaktivita. „V dětech, které napodobují své okolí, vnímají velmi silně, pokud se k nim hračka chová interaktivně. Především interaktivní zvířata jako křečci, koně, psi, jsou pro děti velmi zajímavé,“ míní marketingový ředitel společnosti Bambule – království hraček Josef Hadraba.

Vánoční trh s hračkami (zdroj: ČT24)

Prodejci ale očekávají, že se letos budou stejně dobře prodávat i jednoduché hračky. Své nové majitele snadno najdou například postavičky z animovaného filmu Toy Story 3 nebo z trojrozměrného sci-fi Tron. Své místo na vánočním trhu mají také edukativní hry.

A podle toho vypadají i žebříčky očekávaných předvánočních prodejů hraček. Třeba britský deník Guardian očekává, že nejpopulárnější bude tyto Vánoce hra Monopoly, figurky z Toy Story a Zuzu křečci. Podobné to nejspíš bude i v Česku. Typicky českým značkám totiž chybí silný marketing, který by je dostal do povědomí dětí.