Kampaň „All you need is Prague“ přinesla podnikatelům 140 milionů

Praha - Internetová reklamní kampaň s názvem „All you need is Prague“, která v létě propagovala hlavní město na zahraničních rezervačních portálech, přinesla pražským podnikatelům tržby 140 milionů korun. Uvedla to agentura CzechTourism (CzT), která kampaň spolu s dalšími partnery zorganizovala. Od června do září se na světových portálech o cestování i na vyhledavači Google zobrazovaly reklamní bannery lákající do hlavního města. Jen nocleh v Praze si takto zamluvilo 50 tisíc lidí.

Podle ředitele CzT Rostislava Vondrušky se reklama osvědčila: „Nechceme to nadále dělat ad hoc, ale budeme v projektu pokračovat i v dalších letech.“ Bannery propagovaly Prahu v sedmi zemích - Spojených státech, Velké Británii, Německu, Francii, Itálii, Španělsku a Indii. Nejvíce se ujaly v USA a ve Francii. Příjezdy do Prahy ze Spojených států narostly o 17 procent. „Od června do září metropoli navštívilo zhruba 135 tisíc amerických turistů,“ doplnil mluvčí agentury CzechTurism Filip Remenec.

Kombinace veřejných financí a privátních peněz je podle generálního sekretáře Asociace hotelů a restaurací Václava Stárky ideálním způsobem financování podobných akcí. „To, co nás mrzí, je, že hlavní město na akci vůbec finančně neparticipovalo,“ řekl v pořadu Ekonomika ČT24.

Rozhovor s Filipem Remencem a Václavem Stárkou (zdroj: ČT24)

Především zahraniční hosty motivuje k opakované návštěvě Prahy i webová stránka Prague Events Calendar. „Podobný systém bychom chtěli vytvořit i pro Českou republiku, to znamená Czech Events Calendar,“ uvedl Stárka. Vše ale podle něj bude záležet na tom, zda se podaří sehnat dostatek finančních prostředků.

Kampaň za deset milionů korun se uskutečnila na hotelových stránkách Expedia.com a Lastminute.com, na cestovatelském recenzním webu TripAdvisor a vyhledavači Google. Letošními partnery CzechTourismu byly Asociace hotelů a restaurací, 56 pražských hotelů, Letiště Praha a Americká obchodní komora.