Hyundai se chce dotknout luxusu, plánuje novou značku

New York - Jihokorejská automobilka Hyundai je na vzestupu a uvažuje o zavedení luxusní značky, zřejmě pod jménem Genesis. Listu The Wall Street Journal to řekl šéf Hyundaie ve Spojených státech John Krafcik. Korejci by tak s dvacetiletým zpožděním následovali japonské automobilky, které své prémiové značky zavedly hlavně jako zbraň pro boj s německou konkurencí.

Koncernu Hyundai se nebývale daří, jen ve Spojených státech mu za poslední 2 roky stouply prodeje o 50 procent. Korunu úspěchu má teď nasadit třetí značka firmy – Genesis. Hyundai chce díky ní konkurovat vozům jako Mercedes, BMW, Lexus nebo Infiniti. „Koncern Hyundai je čím dál ambicióznější a sebevědomější. Je to docela logický krok na cestě k jeho dalšímu úspěchu mít samostatnou prémiovou značku,“ míní šéfredaktor Auto7 Jan Blažek.

Ve hře je hned několik scénářů, kde by se měly nové luxusní vozy prodávat. Podle Kraficika je zatím nejpravděpodobnější, že by se vozy značky Genesis prodávaly ve stejných dealerstvích jako ostatní auta z dílny Hyundai, jen v oddělené části obchodu. V úvahu připadá samozřejmě i vytvoření zcela oddělených prodejen pro vozy Genesis, to by ale stálo miliony dolarů, i když by to ovšem podle Krafcika automobilce umožnilo inkasovat na každém prodaném luxusním vozu o 6 tisíc dolarů víc.

Automobilce Hyundai se zachtělo luxusu (zdroj: ČT24)

Myšlenka spojených prodejen se zamlouvá i samotným dealerům. „Myslíme, že můžeme udělat to, co ostatní považovali za nemožné. Můžeme prodávat luxusní značku společně s velkosériovými,“ uvedl prodejce vozů automobilky Scott Fink.

První krok k luxusu už má Hyundai za sebou

Za oceánem se Hyundai do nejvyšších pater podíval. Přímo proti nejdražším Mercedesům nasadila vlajkovou loď Hyundai Equus. Ten by měl taky posloužit jako základ pro novou luxusní značku. Dealeři jsou z Equuse nadšení, považují ho za milník ke vzniku luxusní značky.

Před 20 lety se na podobnou cestu vydala Toyota s Nissanem se značkami Lexus a Infiniti. Ve Spojených státech jde už o zavedené zboží, v Evropě jsou ale zatím na okraji zájmu. Získávání Evropy pro luxus dá podle odborníků automobilkám ještě zabrat. „To bude běh na dlouhou trať, protože mezi těmi prémiovými výrobci stále imageově vedou evropské značky,“ upozornil Blažek.

Jako největšího soupeře vidí Hyundai Toyotu s její prémiovou značkou Lexus. Jestli Genesis její úspěch dokáže zopakovat, rozhodnou zákazníci – zatím ale jenom ve Spojených státech.