Máte rádi aktivní dovolenou u Jadranu? Zkombinujte plavbu s cyklistikou

Praha – Zajímavý způsob cestování nabízí již přes deset let cestovní kancelář Zdeňka Kukala. Tohoto geografa vztah ke krajině i k cestování během studia přivedl k práci průvodce. Hned po revoluci si založil cestovní kancelář. Firma začínala všehochutí – organizovala programy pro cizince v Česku, zájezdy do Alp, ale i plavby na lodi po Jadranu. Právě v jadranských vlnách se poté zrodil originální nápad, který nastartoval výnosný byznys - „objevitelské“ plavby plachetnicemi po ostrovech Jadranu.

„Protože nás bavilo jezdit na kole, tak jsme přemýšleli o tom, jestli by se cestování nedalo spojit i s koly. Spustili jsme to v roce 1999 vlastně poprvé s lodí Silva. Tehdy vyplula první kololoď,“ uvádí svůj příběh majitel CK Geotour Zdeněk Kukal. „Dokud nebyla kololoď, měli jsme se Silvou i s dalšími loděmi jednu krátkou sezonu. Tím, že kololoď jezdí i na jaře a na podzim, tak pracujeme ne tři měsíce, ale pět, pět a půl i víc,“ říká Ivan, kapitán lodi Silva.

Přitom s nápadem ubytovat cyklisty na lodi, vysazovat je po snídani na jednom konci ostrova a po výletu na večeři zase na jiném konci sbírat, byla kololoď na Jadranu úplně první. „Tomu to i odpovídalo. Místní na nás koukali, jako kdybychom spadli z Marsu. Teď přece jen už si trošku na kola zvykli a je vidět, že už se cyklistů pohybuje po ostrovech víc,“ vysvětluje Kukal.

Absence kvalitní cyklomapy může být oříšek

Začátky „české cyklistiky na Jadranu“ byly obestřené spoustou práce. „Když jsme tady začínali s kololodí před 11 lety, neznali jsme všechny cesty, protože místní mapy nejsou přesné. Tak jsme je museli hledat, často za cenu pokusu-omylu, zajížděk či nošení kola. Proto jsme se rozhodli udělat si mapy svoje,“ upřesňuje Kukal. Podle něj mapové dílo nemá obdobu ani v Chorvatsku, ani ve světě. Mapy se jim totiž podařilo prodávat nejen na českém a slovenském trhu, ale také na německém nebo britském trhu a ve světových internetových obchodech s mapami. 

Zdeněk Kukal, majitel CK Geotour

„Už na podzim začínáme jednat s uzavřenými skupinami, což jsou nejčastěji party přátel, sportovní kluby, různá zájmová sdružení, někdy také firmy. S těmi uzavřeme smlouvy tak, že se jim snažíme přizpůsobit v jejich přání, co se týče plavební cesty, termínu, způsobu dopravy a lodi. To, co zbyde, nabídneme veřejnosti. Dá se říct, že z celkového objemu kololodních zájezdů dělá asi třetinu část uzavřených skupin.“

Cestovní kancelář se nespoléhá na tradiční formy reklamy, ale spíš na kladné reference, jak říká Kukal: „Rozhodující část našich nových zákazníků pochází ze zpráv, které dají o kololodi ti, kteří se už jednou či víckrát zúčastnili. Díky tomu můžeme na minimum omezit klasické formy reklamy a spíš se soustředíme na netradiční, nekřiklavé formy reklamy. Máme například putovní výstavu fotek z Jadranu.“

Kololoď
Kololoď
Více fotek
  • Kololoď autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/22/2172/217177.jpg
  • Chorvatsko autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/22/2172/217178.jpg