Tablety, chytré mobily, FaceBook … Výrobci her chystají ofenzívu

Praha – Výrobci videoher mají za sebou slabý rok. V roce 2011 by se to ale mělo změnit. I když slabý hospodářský růst prodeji klasických konzolových a PC her příliš nenahrává, výrobci si hodně slibují od nové generace her pro počítačové tablety, mobilní telefony a internetové sociální sítě. Tržby v herním průmyslu by se tak měly příští rok vrátit do normálu.

Tržby za hardware, software a příslušenství za letošek budou jen v Severní Americe necelých 21 miliard dolarů. Oproti loňskému roku to znamená pokles o čtyři procenta. Výrobci počítačových her ale příliš nesmutní. Blýskat na lepší časy by se mělo začít už příští rok.

Nové spotřebitele přitáhla ke hrám exploze mobilních her jako Intimity Blade pro mobily iPhone od americké Apple a Angry Birds pro telefony s operačním systémem Android. Výrobce videoher Zynga se navíc spojil se sociální sítí FaceBook a udělal si z ní úspěšnou základnu pro své herní hity Farmville a CityVille. První má 55 milionů hráčů za měsíc, druhá 44 milionů.

Firmy z odvětví neděsí ani slabý hospodářský růst, který by mohl omezit obnosy peněz, jež si hráči na svého koníčka vyčleňují. Nová vlna příjmů se totiž očekává od stahovaného obsahu, her pro mobily a mikrotransakcí v rámci her. Na mezinárodním veletrhu videoher v Las Vegas se navíc v lednu představí nové chytré telefony a počítačové tablety, které zpřístupní hry dalším spotřebitelům. Dalším hitem budou i 3D hry.

Hry na tabletech dnes hraje více než polovina (52 procent) majitelů těchto počítačů, řekl šéf průzkumu herního trhu v agentuře Interpret Michael Cai. Podle něj jsou hry za prohlížením internetu druhou nejčastější aktivitou v tabletech iPad od Apple.