Nenaleťte na „výrazné“ slevy internetových obchodů

Praha - Při nákupu zlevněného zboží na internetu by lidé měli být opatrní, neboť ne všechny uváděné slevy odpovídají skutečnosti. Naopak jsou často jen fiktivní, jak vyplývá z informací internetového srovnávače cen Heureka.cz. Na přelomu loňského a letošního roku zahájila řada internetových obchodů výprodeje, přičemž inzerované slevy činí až 70 procent. Nemusí přitom jít o reálnou slevu, ale pouze reklamní trik.

„Nakupující by se v reklamních kampaních internetových obchodů určitě neměli nachytat na slovo akce či sleva nebo na vysoká procenta slevy, protože zboží může být i tak dražší než u jiného prodejce,“ upozornil Tomáš Hodboď z Heureka.cz. Podle něj internetoví prodejci většinou nabízejí atraktivní ceny během celého roku, přičemž velmi často tyto výhodné ceny zajišťují právě díky slevám v nejrůznějších hodnotách.

Tomáš Hodboď, Heureka.cz

„Internetové obchody si velké výprodeje nemohou dovolit například proto, že marže na zboží jsou poměrně nízké. K výprodejům na internetu dochází spíš u sezonního zboží, jako je například oblečení, tam ke skutečným výprodejům pravděpodobně dojde.“

V první řadě by lidé měli porovnat nabídku ostatních internetových prodejců. Některé internetové obchody totiž počítají slevy z výrobcem doporučených maloobchodních cen, za které se ale výrobek prakticky neprodává. Internetové obchody také někdy zboží nejprve jen formálně zdraží, aby pak výraznou slevou nalákaly nakupující. I když internetové obchody nabízejí skutečné slevy, tak některé z nich na druhou stranu mají dražší dopravu nebo balné. Tyto položky pak dotují akční ceny a sleva se může minout účinkem.

Obchodní řetězce letos přikročily k prvním sezonním výprodejům už před vánočními svátky a hlavní vlnu slev obchodníci odstartovali v samém závěru loňského roku. Lidé mohou nyní v kamenných prodejnách i na internetu levněji nakoupit nejen zimní oblečení či sportovní potřeby, ale také například nábytek či spotřební elektroniku.

Vydáno pod