Automobilka GM chce Indy oslnit novými modely

Dillí - Automobilový výrobce General Motors útočí na indické spotřebitele stále pestřejší nabídkou. V zemi představuje další a další novinky. Chce si tak zajistit větší podíl na klíčovém trhu. Nejnověji například představil speciální verzi benzinového motoru. Ten byl vyvíjen týmem domácích konstruktérů přímo na míru tamním řidičům. V příštích dvou letech chce však Indy oslnit celkem šesti novými modely.

GM chce zvýšit prodeje na trojnásobek

Novinka, které výrobce přezdívá „Smartech Engine“, tedy chytrý motor, se bude montovat do vozů nižší střední třídy. Model Beat ho například dostane již příští měsíc. „Máme 2 000 vývojářů v Bangalore, kteří na tom dělají. Je velmi podstatné, že jsou to místní odborníci, protože dobře znají povahu silnic, místního klimatu i návyky indických řidičů. A to všechno při vývoji zúročili,“ pochvaluje si prezident a výkonný ředitel GM India Karl Slym.

Od zavádění novinek si automobilka slibuje hodně. Očekává totiž, že do dvou let prodeje jejich vozů v Indii vzrostou na trojnásobek. Stát by se tak mělo díky šesti novým modelům, které General Motors postupně uvede na trh. Již letos prý firmě porostou prodeje dvakrát rychleji než celý sektor. To znamená zhruba o čtvrtinu.

Prezident a výkonný ředitel GM India Karl Slym:

„Víte, minulý rok jsme to dokázali. Prodej aut narostl celkově o třicet procent a my si polepšili o šedesát. Získali jsme větší podíl na trhu a Indie zvedá naše celosvětové prodeje. Letos zavádíme tento motor pro nižší třídu. Představili jsme už dieslovou variantu a na konec roku chystáme ještě jednu novinku. Takže chceme mít zase dvojnásobek.“

Automobilka je dobře zavedená i na světově nejrychleji rostoucím trhu, tedy v sousední Číně. Indie však GM nabízí ohromný prostor. Na přibližně stejný počet obyvatel tu totiž je počet automobilů výrazně nižší.