Woods v reklamě na Nike zklamal

New York – Společnost Nike lituje, že v reklamě použila slavného golfistu Tigera Woodse. Vůbec se jí to totiž nevyplatilo. Naopak, podle průzkumu marketingové agentury Ace Metrix  bylo zařazení slavného golfisty do spotu nejhorším marketingovým tahem loňského roku. Woods, o jehož nevěrách se psalo po celém světě, už totiž ve Spojených státech tolik netáhne.

V neúspěšném reklamním spotu promlouvá k Woodsovi jeho mrtvý otec. Golfista za záběry dostal řádově stovky milionů dolarů. U respondentů měl ale téměř o třetinu menší úspěch než ostatní reklamy na sportovní oblečení a zboží. Odborníci z branže jsou k emotivnímu spotu méně skeptičtí. „Nike jako značka stála před rozhodnutím, co teď. Podle mě se zachovali správně. Je to podstata značky překonání nějakých překážek. Jasně, že ale lidi nemůžou všechno zapomenout,“ tvrdí Leon Sverdlin, kreativní ředitel, Mark/BBDO.

Amerika známé tváře neocení

Peter Daboll, generální ředitel, Ace Metrik:

„Náš výzkum jasně vyvrací obecné povědomí. Ve Spojených státech se jen málokdy skutečně vyplatí investovat do známé tváře.“

Woods nebyl jediný, který se spotřebitelům nezavděčil. Američany ke koupi elektroniky Radio Shack nepřiměl ani slavný cyklista Lance Armstrong. Vedle sáhl i obchodní řetězec Macy´s, který do své reklamy obsadil miliardáře Donalda Trumpa. „Nestačí jenom mít celebritu, ale myšlenka kampaně a značka musí s celebritou zajímavým způsobem pracovat. Už teď nestačí logické spojení - tady ten pán kupuje toto. Ty celebrity už nefungují takovým způsobem. Stále ale mají přidanou hodnotu zábavy,“ dodává Sverdlin.

Agentura Ace Metrix udává, že se pětina reklam se známou osobností minula účinkem. Po celém světě se přitom loni do získání celebrit pro reklamu investovalo zhruba 900 miliard korun. Jednou z těch, které se americkým firmám vyplatily, je televizní moderátorka Oprah Winfreyová. Jako tvář kampaně pro jednu z amerických pojišťoven zvedla povědomí o jejich produktech více než o třetinu.