Nad ztracenými klíči nezoufejte, vrátí se k vám

Praha - Téměř každý z nás občas ztratí klíče od auta nebo bytu. Karel Kuběna se proto rozhodl nabízet službu, která umožní najít klíčům cestu zpět k jejich majiteli. Na projektu pracoval přes dva roky a nyní doufá, že mu byznys konečně začne vynášet. Vše spočívá v označení klíčů přívěskem, který je opatřen unikátním kódem. Ten je pak zpětně dohledatelný a vrácené klíče končí u svých původních majitelů.

„Nikdo z nás si klíče vlastní adresou neoznačuje, protože z bezpečnostních důvodů by to nebylo vhodné, takže tyto klíče se nemají šanci dostat zpět ke svému majiteli. Kontaktních míst, jako jsou ztráty a nálezy, je v naší republice málo, nehledě na to, že pokud tam jako nález přinesete klíče, tak jste povinen vyplnit formulář,“ říká tvůrce projektu a majitel společnosti Savekey Karel Kuběna.

Nalezené klíče lze jednoduše odevzdat na poště

Podle něj systém umožní vrácení klíčů zcela jednoduše bez podobných oficialit: „To znamená, že pokud nálezce najde vaše klíče, vhodí je nezabalené do nejbližší poštovní schránky.“ K nápadu jej inspiroval bývalý společník ze Švýcarska. Jedná se o nápad, který se do ČR rozšířil ze zemí EU, konkrétně ze Švýcarska, už v osmdesátých letech. Podle Kuběny bylo největším problémem, zejména organizačním, vyřízení smlouvy s distributorem klíčů – poštou.

Karel Kuběna, majitel firmy Savekey

0„Na základě smlouvy, kterou máme uzavřenou s poštou, se tento svazek klíčů na poště vytřídí, zabalí do obálky a pošle na adresu, která je uvedena na klíčovém přívěsku, to znamená na P.O. box. Jakmile se objeví nález klíče na P.O. boxu, okamžitě voláme na základě kontroly, kterou provedeme v databázi uživatelů této služby, že jeho klíč nebo klíče se objevily a že mu je posíláme ještě ten den formou cenného psaní na adresu, kterou uvedl při registraci. Popřípadě na jinou adresu, pokud by si přál.“

„Přívěsky poté, co je obdržíme od dodavatele, musíme vybavit číslem – šestimístným kódem. Pak je zabalíme a jsou připraveny k expedici. Každý přívěsek je vybaven nákupním žetonem, který je použitelný do nákupního vozíku. Pokud se na to dělá logo firemní, tak se na to ještě musí vytisknout nebo vylaserovat logo podle přání firmy, která to pak používá jako reklamní a marketingový produkt,“ dodává Kuběna.

„My jsme se rozhodli, jako každoročně, nakoupit nějaké dárky svým obchodním partnerům, a zdálo se nám zajímavé koupit něco netradičního, něco nového. Využili jsme firemní logo, které bylo aplikováno na přívěsek,“ uzavírá jeden z klientů Jan Uhr.

Karel Kuběna, majitel Savekey
Karel Kuběna, majitel Savekey
Více fotek
  • Karel Kuběna, majitel Savekey autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/24/2315/231457.jpg
  • Systém Savekey autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/24/2315/231456.jpg