Na poště bude lišce konkurovat žlutý panáček Raiffeisen

Praha - Raiffeisen stavební spořitelna začne od dubna nabízet své produkty na pobočkách České pošty. Spořitelna totiž uspěla ve výběrovém řízení, v rámci kterého pošta hledala nové partnery. Bude tak konkurovat Českomoravské stavební spořitelně, která už své produkty na přepážkách pošt nabízí. Mezi další partnery pošty, kteří využívají jejích poboček, patří Sazka, Česká pojišťovna, Western Union a ČSOB se svojí značkou Poštovní spořitelna.

„Tímto krokem stavební spořitelna významně rozšiřuje svoji servisní síť a vychází vstříc těm, kdo pro vyřizování záležitostí týkajících se finančních produktů využívají poštovní pobočku v blízkosti svého bydliště,“ informovala Raiffeisen spořitelna. Česká pošta má nyní přes 3 300 poboček.

„Česká pošta v posledním čtvrtletí loňského roku přistoupila k nové obchodní politice s cílem zvýšit efektivitu obchodní části podniku. Zaměřujeme se na různé zákaznické segmenty a hledáme nové tržní příležitosti,“ uvedl vrchní ředitel divize obchod a marketing České pošty Martin Elkán.

Revidovat smlouvy se svými partnery pošta začala v druhé polovině loňského roku. Analýzy, které si generální ředitelka Marcela Hrdá nechala vypracovat, totiž ukázaly, že třeba na spolupráci s největším partnerem – ČSOB – státní podnik tratí až miliardu korun. „Přehodnocením obchodních smluv s aliančními partnery jsme u několika z nich již získali nové výhody v podobě vyšších bonusů,“ řekl k tomu Elkán. S dalšími stavebními spořitelnami podle něj pošta o spolupráci dále jedná.

Raiffeisen stavební spořitelna je na českém trhu od roku 1993, patří do rakouské skupiny Raiffeisen. Na podzim 2008 dokončila fúzi s Hypo stavební spořitelnou. Spořitelna předloni zvýšila čistý zisk o desetinu na 835,6 milionu korun.