Prodej počítačových her vzrostl nejvíce v Asii

San Francisco - Tržby z prodeje počítačových her loni vzrostly o pětinu, tedy na víc než 16 miliard amerických dolarů. Vyplývá to z průzkumu kalifornské herní asociace, která sleduje celosvětové dění okolo her pro osobní počítače. Podle světové herní asociace by měly tržby za prodej počítačových her do roku 2014 dosáhnout 23 miliard dolarů.

Počítačové hry už dávno nejsou doménou Spojených států. Nejvíc peněz za ně utrácí hráči v Asii. Jižní Korea, Japonsko a hlavně Čína - to jsou největší odbytiště herního průmyslu. Z celkových 16 miliard dolarů skoro pět miliard tržeb pochází z Číny. Typickým příkladem je Jižní Korea a její záliba ve Starcraft 2. „V podstatě by tu hru uživil už jenom samotný trh Jižní Koreje. Tam dokonce existují televizní kanály, které vysílají jenom zápasy ze Starcraft 2, je to tam brané jako národní virtuální sport,“ potvrdil Martin Bach z AHP.

„Na herní trh se opět vrací síla. To, co jím nejvíc hýbe, jsou nové způsoby distribuce, jako je free to play nebo online prodej. Příjem z digitální distribuce je pro velké firmy čím dál klíčovější položkou,“ domnívá se prezident PC Gaming Alliance Matt Ployhar. Jde například o vydělávání peněz pomocí her, které jsou zdarma - platí se až za speciální výhody, nebo prodej přímo přes stránky vydavatele a nebo online platforem typu Steam.

„Klasický prodej her v krabicích a kamenných obchodech nebo i přes internet je pořád ten hlavní způsob, jak se hráči dostávají k počítačovým hrám obecně. Nicméně ten podíl online prodeje, respektive digitální distribuce v posledních letech rychle roste a ukrajuje z toho celkového podílu zajímavé procento,“ uvedl Bach.

Počítačová hra
Počítačová hra