Vadí vám marketingové telefonáty? Dejte vědet operátorovi

Praha - Každému Čechovi zavolá průměrně pětkrát ročně někdo s nabídkou výhodné smlouvy nebo marketingovým průzkumem. Lidé, kterým podobné telefonáty vadí, se mohou obrátit s upozorněním na svého operátora. Do dneška se takto zachovalo téměř 250 tisíc lidí, a vznikl tak první český registr odpůrců telefonických nabídek. Ten má pomoci telemarketingovým firmám k tomu, aby nevolaly lidem, kteří si nepřejí být obtěžováni. Používat by ho měla většina velkých call center.

„Jednáme s Telefónikou, která ho bude používat, a jednáme s dalšími operátory a poskytovateli telemarketingu,“ uvádí marketingový manažer ComGate Interactive Filip Ulík. V Česku podle odhadů působí přibližně 70 větších call center, které si najímají operátoři, banky nebo jiné firmy. Kolem pěti tisíc operátorů zavolá každý den průměrně 250 000 lidí.

Marketingovým nabídkám se mohou lidé vyhnout, musí ale nahlásit své číslo u operátora. „Je to jednoduché, stačí zavolat na zákaznickou linku. Každý, kdo o to požádá, bude označen v telefonním seznamu,“ vysvětlil mluvčí společnosti Telefónica O2 Martin Žabka.

Pokud ale budou firmy volat i přesto dál s nabídkami, vystavují se hrozbě vysoké pokuty. „Jsou tam značné sankce. Podle zákona hrozí pokuta až dvacet milionů korun, kterou může udělit ČTÚ,“ varuje Jan Onheiser z advokátní kanceláře Houdková Onheiser. Celá scéna telefonického marketingu se v posledních letech začíná kultivovat a podle zástupců oborových asociací je to i tím, že lidé sami upozorňují na nepoctivé případy.

Call centrum
Call centrum