Lidl znovu Obchodníkem roku

Praha - Obchodníkem roku 2010 se stal řetězec Lidl. Cenu si odnesl již potřetí. Zároveň obhájil i prvenství v kategorii diskont roku. Lidl v Česku provozuje více než 200 obchodů. Mezi nediskontními obchody zvítězilo Tesco. Hlasovali pro něj hlavně mladí lidé z velkých měst. Bodovaly třeba i Teta, Obi, Ikea, Sportissimo, Deichmann nebo Penny Market. Někteří obchodníci pak ocenění využívají při svých reklamních kampaních po celý rok. Výsledky ankety Obchodník roku 2010 dnes novinářům poskytla společnost GE Money Multiservis, která soutěž organizuje. Nejlepší tuzemští obchodníci byli letos voleni poosmé.

Lidl má 8 000 prodejen a nakupuje v něm zhruba 20 milionů lidí po celé Evropě. Do Česka zamířil před sedmi lety. Začal útočit na ceny, kampaní prosazuje i kvalitu. „Pro Lidl hlasovali hlavně muži středního věku mezi 40 a 49 lety z Prahy a měst nad 100 000 obyvatel,“ řekl ředitel Stem/Mark Jan Tuček. Lidl patří spolu s hypermarkety Kaufland do německé maloobchodní skupiny Schwarz, které na předloňském žebříčku největších tuzemských obchodníků připadlo s odhadovanými celkovými tržbami 59 miliard korun první místo.

Roman Frkous ze společnosti GE Money Bank dnes novinářům řekl, že do výběru absolutního vítěze letošního ročníku soutěže se promítl průzkum spotřebitelských preferencí i hlasování veřejnosti. Nejlépe si vedl právě Lidl. Zvláštní cenu veřejnosti v anketě Obchodník roku 2010 získaly diskontní prodejny Penny Market. Internetovým obchodem roku 2010 se stalo Aukro.cz. „Letošní ročník je bezkonkurenčně nejúspěšnějším ročníkem v historii pořádání soutěže. Do hlasování se zapojilo více než 50 000 lidí,“ podotkl Frkous.

V kategorii zaměřené na nediskontní obchodní řetězce zvítězila společnost Tesco Stores ČR. Ikea ČR obhájila prvenství mezi prodejci nábytku a Obi byla nejlepší v kategorii hobbymarketů. Nejlepším prodejcem drogistického zboží je firma Teta a nejlepším prodejcem spotřební elektroniky společnost Okay. V kategorii zaměřené na oděvy zvítězily prodejny C&A a nejlépe hodnoceným prodejcem obuvi je Deichmann. První místo v kategorii prodejců sportovního oblečení a vybavení připadlo obchodům Sportisimo a specializovaným obchodem roku 2010 byla zvolena společnost Auto Kelly.

Soutěž Obchodník roku v předchozích ročnících přijali za svou obchodníci, kteří ocenění prezentují přímo na prodejnách i v propagačních materiálech. Výsledky soutěže pomáhají také spotřebitelům v orientaci na tuzemském maloobchodním trhu.

Lidl
Zdroj: ČTK/AP
Autor: Ferdinand Ostrop