Útěk z Česka rozhodně nechystáme, říká šéf Škodovky

Berlín – Škoda Auto se navzdory sílící koruně nechystá přesouvat výrobu z Česka do jiných zemí, musí zde ale zpracovat na produktivitě. V rozhovoru pro aktuální vydání německého magazínu Focus to prohlásil šéf mladoboleslavské automobilky Winfried Vahland. Odmítl také, že by se Škodovka měla změnit v levnou značku.

„Rozhodně,“ reagoval Vahland na dotaz, jestli má ještě smysl vyrábět auta v České republice kvůli její stále posilující měně. „Ovšem ještě výhodnější by pro nás bylo zavedení eura v Česku,“ poznamenal.

Náklady na mzdy jsou podle něj v Česku stále výhodné, jejich podíl na výsledné ceně automobilu by se ale neměl přeceňovat, tvrdí Vahland. „Produktivita je minimálně stejně tak důležitá. A právě na ní musíme v Česku ještě zapracovat,“ uvedl šéf automobilky.

Superb proti passatu

Německá média loni zaznamenala údajné napětí mezi vedením mateřského koncernu a dceřinou českou automobilkou, která se pro VW díky modelu Škoda Superb stala ve vyšší střední třídě vážnou konkurencí pro volkswagenovské passaty. Šéf VW Martin Winterkorn měl prý tlačit na mladoboleslavskou firmu, aby se do budoucna soustředila na výrobu levnějších vozů a „nekanibalizovala“ na výsostném poli VW.

To však Vahland rezolutně odmítl. „Pan Winterkorn má z našich úspěchů velkou radost. Škoda nebude žádnou levnou značkou, celosvětově bude ale stále nastavena pod VW. Nabízíme dobrý poměr ceny a výkonu, a tak to taky zůstane,“ zdůraznil Vahland. Připomněl, že k nynějším pěti modelům uvede česká automobilka na trh na konci roku nový model určený pro městský provoz City Car a v příštím roce bude následovat kompaktní limuzína vhodná pro mezinárodní trhy.

Škoda Auto loni více než ztrojnásobila čistý zisk na 349 milionů eur ze 110 milionů eur v roce 2009. Její tržby se zvýšily meziročně o 22 procent na 8,7 miliardy eur. Prodej automobilky loni stoupl o 11,5 procenta na rekordních zhruba 763 tisíc vozů.