Škoda Electric uzavřela miliardovou zakázku v Koreji

Plzeň - Škoda Electric podepsala v úterý s jihokorejskou firmou Hyundai Rotem kontrakt za dvě miliardy korun. Člen skupiny Hyundai Motor Group nakoupí od plzeňských strojíren elektrické a mechanické pohony včetně řídicí elektroniky pro 80 elektrických lokomotiv, které jsou určeny pro turecké dráhy. Podle generálního ředitele Škody Electric Jaromíra Šilhánka se jedná o dosud největší exportní zakázku firmy. První dodávka bude realizována v červnu 2012, poslední v červenci 2014. Nově jsou lokomotivy určené především pro nákladní dopravu.

Díky novému kontraktu počítá podnik s nárůstem počtu zaměstnanců na téměř 800. Tržby Škody Electric, které loni dosáhly 2,7 miliardy korun, by měly podle Šilhánka v letech 2013 a 2014 atakovat pět miliard korun, nejen díky dodávce pro Hyundai. „Škoda Electric postoupila ze středoevropské soutěže do ligy mistrů. Dodá high technologii, která tvoří srdce, svaly a plíce, aneb to, co dělá lokomotivu lokomotivou,“ dodal ředitel. Z celkové ceny vozidla budou tvořit dodávky z Plzně 40 procent.

Jaromír Šilhánek:

„Dodávky takto strategického významu, které zásadním způsobem rozhodují o kvalitě a spolehlivosti lokomotiv s životností desítky let, nevyhrává jen cena, ale i technické řešení, komplexnost služeb, reference z jiných projektů a v neposlední řadě i důvěra zákazníka ve firmu a její zaměstnance.“

Pro plzeňskou Škodovku jde od roku 2006 už o třetí kontrakt s Hyundai Rotem, předchozí však byly jen v řádu stovek milionů korun. Šlo o dodávky kompletní elektrovýzbroje pro lehká kolejová vozidla pro Istanbul. Nyní podnik vyrábí výzbroje pro městské vlaky bez obsluhy pro třetí největší jihokorejské město Incheon. Hyundai Rotem spolupracuje při výrobě lokomotiv pro jiné projekty například s firmami Toshiba nebo Siemens. Lokomotiva s elektrickým pohonem Škoda Electric porazila v tendru kanadský Bombardier, italský Ansaldo Breda i několik ambiciózních výrobců z Číny.

Škoda Electric loni utržila 2,7 miliardy Kč, meziročně vinou hospodářské krize o 400 milionů korun méně. Zhruba 45 procent tvořil export.