Energydrinky Semtex a Erektus bude vyrábět Kofola

Praha – Tuzemská jednička ve výrobně nealko nápojů Kofola se rozroste. Pod její křídla bude nově patřit společnost Pinelli vyrábějící energetické nápoje Semtex a Erektus. Zástupci Kofoly o tom dnes informovali na tiskové konferenci. Společnosti se dohodly, že cenu transakce zveřejňovat nebudou.

„Provedená akvizice plně zapadá do naší strategie. Značky společnosti Pinelli jsou na trhu úspěšné, mají bohatou historii a vhodně rozšíří naše portfolio. V neposlední řadě se jedná o zdravou společnost,“ uvedl generální ředitel Kofoly Jaroslav Barták. „Věříme, že v tomto segmentu je velký prostor pro lokálního hráče. Z takové pozice totiž kdysi startovala i samotná Kofola,“ dodal.

Energetické nápoje podle Jiřího Vlasáka z Kofoly, který byl pověřen vedením nového projektu, v nabídce firmy dosud chyběly. Přestože celkový podíl energetických nápojů na trhu není příliš velký, jsou jednou z posledních kategorií nealkoholických nápojů, která roste a nejspíš bude růst také v příštích několika letech, dodal. Zatímco v ČR činí roční průměrná spotřeba zhruba dva litry energetických nápojů na osobu, například v sousedním Rakousku je vyšší až pětinásobně.

Jiří Vlasák, Kofola

„Když si srovnáme spotřebu energetických nápojů v České republice, tak zatím pořád zaostáváme za západní Evropou, zatímco v jiných segmentech jsme je již předběhli, nebo minimálně dohnali.“

Kolik Kofola za Pinelli zaplatí zůstává otázkou. „V obchodním rejstříku má firma údaje pouze za rok 2008 a 2009 a v těch letech byla ztrátová. Cena by tak neměla překročit sto milionů korun,“ míní odborník na fůze a akvizice ze společnosti Redbaenk Radek Schmied.

Kofola se více zaměří na podporu prodeje Semtexu

Podle Vlasákova odhadu by se měla investice Kofole vrátit během několika let, protože Pinelli nyní vykazuje dobré ekonomické výsledky. Doba návratnosti prý bude záviset především na tom, jak agresivní marketingovou strategii nový majitel zvolí. „Podíváme se na marketingovou podporu značek Semtex a Erektus,“ řekl Vlasák. Prioritou pro Kofolu bude hlavně značka Semtex, uzavřel.

Společnost Kofola je součástí stejnojmenné nápojářské skupiny Kofola sídlící v Polsku. Skupině loni výrazně klesl zisk o téměř 400 milionů korun na 88 milionů korun. Kromě Polska a Česka působí Kofola také v Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

Firma Pinelli byla založena v roce 1993. Po počáteční orientaci na ovocné nápoje se zaměřila na výrobu energetických nápojů. V roce 1995 uvedla na trh jako první v Česku nápoj tohoto typu pod názvem Semtex Exkluzive energy drink, poté následovaly další značky. Dnes má na českém trhu s energetickými nápoji zhruba desetinový podíl.