Své brány otevře první pánská pasáž

Praha - První čistě pánská obchodní pasáž se už brzy otevře v Praze, konkrétně Na Příkopě v bývalé Rathově pasáži. Celkem osmnáct butiků mužům nabídne téměř vše, co potřebují. Rekonstrukce pasáže trvala tři roky. Její tvůrci věří, že i když nakupují hlavně ženy, jejich projekt může uspět. S tímto tvrzením souhlasí i odborníci a zatím prázdná řada výloh se už za měsíc zaplní pánskými obleky, doutníky nebo loveckým vybavením.

Autoři nápadu si pochvalují, že obchodníci se o nájem butiků zajímali od samého počátku  projektu. „Každý den máme telefony s dalšími a dalšími nápady. My už jsme ale skoro plní, máme už asi jenom dva butiky, které ještě nejsou obsazené,“ říká Ivan Chadima ze společnosti Panská pasáž.

I když obchodníci podřídili nabídku zboží mužskému vkusu, shodují se: úplně bez žen se žádné nakupování neobejde. „Neočekávám, že by sem chodili jenom pánové. Myslím si, že pořád to hlavní budou držet v rukou ženy a budou doprovázet pány,“ vysvětlila Kateřina Hrubá z Quality Fashion Point.

David Šimoník, Le Premiér

„Nám se koncept pasáže určené pouze pro gentlemany líbil. Známe ho z velkoměst jako je Londýn nebo Vídeň. Ale v takovéhle koncentrované podobě v Česku je jedinečný.“

To, že nápady a odlišnost prodávají, může být receptem i pro další obchodníky. Platí to hlavně v Praze, kde kvůli velké konkurence prodejci bojují o každého zákazníka. Právě tematicky zaměřené pasáže podle odborníků můžou zaujmout. „Jedna věc je myšlenka. Myšlenka je určitě dobrá a druhá věc je ta, aby obchody návštěvníky zaujaly,“ uvedl Tomáš Drtina z Incoma GfK.

Rekonstrukce pasáže stála šedesát pět milionů korun. Cena vybavení jednoho obchodu se pak pohybovala od statisíců do dvou milionů.

Pánská pasáž
Pánská pasáž