Češi elektro nejraději nakupují na internetu

Praha – Internet pomalu začíná vytlačovat kamenné prodejny. Nákupu elektrospotřebičů prostřednictvím internetových prodejen už totiž dává přednost téměř šedesát procent tuzemských spotřebitelů. Vyplývá to ze studie společnosti Incoma GfK. Podle ní Češi prodej po internetu využívají hlavně při nákupu počítačů a bílé techniky.

Nákupy na internetu už dávno nejsou výsadou úzce vyprofilované skupiny. Češi se v nákupech na internetu stávají evropskými přeborníky. „Na internetu dnes běžně nakupují i lidé se základním vzděláním a lidé ze starších věkových kategorií, což v minulosti nebylo tak časté,“ uvádí studie.

Prodeje přes internet rostou o desítky procent

Ředitel Electro World Milan Růžička:

„Ceny se stále sbližují a někdy je výhodnější koupit zboží v kamenné prodejně.“

Raketový nárůst obliby nákupu na internetu potvrzují i společnosti. Některé z nich v posledních letech skrze internetové obchody prodaly výrazně větší množství zboží. V některých případech jde o nárůst v řádu desítek procent. Rostoucí obliba a konkurenční boj ale internetové prodejny podle některých obchodníků dohnaly až do bodu, kdy přichází o jedno z hlavních lákadel, kterým je nižší cena.

Podle Asociace pro elektronickou komerci tržby z internetového prodeje loni dosáhly rekordních 33 miliard korun. To je o šest miliard korun více než v roce předchozím.