Nápadem roku 2011 je operační systém pro seniory

Praha – V areálu pražské Vysoké školy ekonomické (VŠE) se ve středu udělovaly ceny v soutěži Nápad roku, která hodnotí nejlepší podnikatelský záměr. Vítězem letošního čtvrtého ročníků, pořádaného právě VŠE, se stal webový operační systém pro seniory společnosti Celebrio a potvrdil tak sílící trend, že čím dál více podnikatelských nápadů vzniká na poli internetu. Porota vybírala z devadesáti sedmi projektů.

Čtvrtý ročník soutěže podnikatelských záměrů Nápad roku, organizovaný Vysokou školou ekonomickou v Praze, vyhrála společnost Celebrio se svým webovým operačním systémem pro seniory. Tým čtrnácti lidí si totiž všiml stárnoucí populace, ve které spatřil ekonomicky slibnou tržní příležitost. Jejich roční intenzivní práce tak nakonec vyústila ve webový operační systém, který je navržen pro lidi se zhoršeným zrakem nebo strachem z počítačů.

Podnikatelský záměr společnosti Celebrio vyhrál hned dvě kategorie této soutěže, Nápad roku a Student podnikatel, když se porotě zamlouvala jednoduchost nápadu. Tento systém pro seniory totiž pracuje s jednoduchými aplikacemi, velkými ikonami a vše je podpořeno jednoduchou dotykovou obrazovkou, kterou je možno lehce ovládat prstem. „Vaše babička určitě nepotřebuje dvacet způsobů, jakým něco udělat, nepotřebuje, aby na ni skákala šílená hlášení. Ona potřebuje jedno řešení,“ konstatuje vítěz Martin Novák.

Soutěž reflektuje sílící trend internetového podnikání

Kategorii Potenciál vyhrál také internetový projekt, tentokrát společnosti BookFan.eu. Jelikož jsou Češi vášnivými čtenáři a navíc k nám pronikají stále více elekronické knihy, spustila společnost sociální síť a internetové knihkupectví pro fanoušky knih. „Řekli jsme si, že potřebujeme nějaký prostředek na sdílení informací o knihách mezi lidmi a potřebovali jsme to propojit s Facebookem, kde nám to chybělo,“ říká vítěz kategorie Potenciál Michal Juhas.

Čtvrtý ročník Nápadu roku tak jasně ukázal, že stále více soutěžících sází na internetové projekty. Mezi nejlepšími deseti jich bylo sedm. To je dáno podle zakladatele a pořadatele soutěže Martina Kešnera nízkou hranicí vstupu a také tím, že lidé tráví stále více času na internetu.

Na pomyslné stupně vítězů se probojoval jen jeden neinternetový nápad - ekologická parní kogenerační jednotka. Ta je podle jejího autora Luboše Harníka určena pro oblasti bez elektrických přípojek nebo pro oblasti s nespolehlivou sítí. Z dalších technických projektů devítičlennou porotu zaujal třeba pivní adventní kalendář, který má zpříjemnit předvánoční čas milovníkům piva.