České podnikatelky se do pohostinství ani stavebnictví neženou

Praha - České ženy nejčastěji podnikají v obchodu a službách, naopak z ostatních oborů je nejméně zajímá oblast ubytování, pohostinství nebo stavebnictví. Vyplývá to z šetření společnosti Czech Credit Bureau (CCB), která statistiky zveřejnila při vyhlášení čtvrtého ročníku soutěže Ocenění českých podnikatelek.

Zdroj: Isifa/Rex Features Autor: West Coast Surfer

Celkově se obchodu věnuje 37 procent českých podnikatelek, službám pak pětina. Naopak hotel, restauraci nebo stavební firmu mají pouhá čtyři procenta z nich. Celkově však stále platí, že v porovnání s muži ženy vlastní méně firem. „Poměr firem žen ke všem obchodním společnostem jsou tři procenta,“ říká člen představenstva CCB Pavel Finger.

České podnikatelky se vyhýbají státním tendrům

Video České podnikatelky láká obchod a služby
video

České podnikatelky láká obchod a služby

Ženy podnikatelky se taky příliš nepouštějí do státních tendrů. Přestože vlastní tři procenta všech firem, v boji o veřejné zakázky jich uspělo pouhé procento. „Zde je jasný nepoměr, ze kterého vyplývá, že ženy nemají tendenci chodit do určitých rizikových záležitostí, jako je veřejná zakázka,“ dodává Finger.

Věra Kameníčková, vedoucí analytička CCB:

„Najdou se i takové profese, kde bychom ženy v roli podnikatelky nečekali. To je například bezpečnostní agentura.“

Podle nedávného průzkumu podniká v Česku dvakrát méně žen než mužů. Právě to se snaží změnit soutěž Ocenění českých podnikatelek. V něm se nad výběrem uchazeček schází odborníci, poprvé ale letos mohou ženy vstoupit do soutěže z vlastní iniciativy. Přihláška je umístěna na webových stránkách www.oceneniceskychpodnikatelek.cz.

Do soutěže se mohou hlásit podnikatelky, které firmy stoprocentně vlastní, mají více než 10 zaměstnanců a firmu založily nejpozději k 1. lednu 2007.

Podnikatelka
Podnikatelka