Prodej piva roste díky horku až o desítky procent

Praha - Teplé počasí hraje do karet pivovarníků - hlásí růst spotřeby až o desítky procent. Špičky průmyslu doufají, že vyšší obrat znamená definitivní konec situace, kterou odstartovala hospodářská krize. Po ní šel prodej piva dolů. Výjimečně teplý květen a začátek června nahrává letním zahrádkám. A ty zase nahrávají pivovarům. Největší pivovary jednoduchou rovnici bez výhrad potvrzují.

„Pro nás a naše zákazníky je velmi důležité, že s růstem teplot lidé tráví více času venku a rádi si při tom zajdou na pivo na letní zahrádky,“ říká mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík. Na odbyt jdou točená i balená piva. Ale taky speciality s příchutěmi. „Zaznamenáváme nárůst prodejů meziročně v řádu jednotek procent, u vybraných značek i více,“ dodává mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček.

I přes pozitivní vývoj jsou ale někteří klíčoví hráči na trhu opatrní. Meziroční srovnání totiž vychází příznivě z velké části kvůli loňským výsledkům, které pivovary považují za mimořádně špatné. Nahrála tomu hospodářská krize, ale třeba i zvýšení spotřební daně.